Followers

Wednesday, June 22, 2011

Hepi Besday, SURPRISE!!!

Hepi besday to me!!!
Yeehaaaaa 19 Jun 2011 aritu genap dah umur ako 3 plus 3 tahun.
Perghh... Sekejap je ghase dah makin 'MATANG' umur ni.
Pssttt umur je makin matang. Pangai? Tatap sama jer muahahaha...

Dijadikan citer, malam sebelum nyambut hari matang tu, kami sumer berkumpul kat umah En Junaidi dan Pn Karni.

Actually kan, ermm hati ni dah dapat agak derang cam nak buat sesuatu.
Tapi harus la buat-buat tak tahu.
Sudahnya, dalam dok leka berborak, satu sms sudah masuk dalam inbox henpon ako.

Jeng jeng jeng....
Muahahaha kan dah kata.
Tak pasal-pasal Pn Marlin sudah tersalah hantar sms.

Mula baca tak paham gak.
Baca berulang-ulang kali.
Pastu ako tergelak sendiri.

Wakakaka ghope nya derang tengah plan 'sesuatu' nak kena kan ako!

Ako diam!
Dalam hati dah tersenyum-senyum.
Klakar pun ada.
Tengok muka sekor-sekor, muka rasa tak bersalah pape.

Sabar...
Syhhhhh....

Buat macam biasa.
Dalam masa yang sama harus sentiasa berwaspada.

Jam 11.30 malam kami berangkat pulang.
Kesian plak kan tuan umah nak tidokan anak kecik.

On da way pulang ke umah, dapat sms dari diella ajak ngeTEH.
Set! Lokasi pilihan adalah kat kedai makan Sri Tempua belakang umah ako je pun.

Tak pikir pape.
Siyes masa ni memang dah ngantuk ekceli.
So, kepala hotak cam blur kejap.

Malap!

Minum dan lepak la kat kedai tu.
Lama juga la.
Hampir nak ke satu pagi gitu.
Konpom dah ngantuk giler kan.
Ajak balik.

Masih tak pikir pape lagi.
Langsung terlupa pasal insiden sms awal tadi.

Selesai buat pembayaran, bergerak la ke si putih.
Buka pintu, start enjin kete.
Masa ni belum masuk lam kete lagi.
Baru je sebelah kaki nak masuk, alih-alih cam nampak bayangan berlari ke arah ako.

Harus la terkejut kan so dengan sepantas kilat, otomatik secara spontan ako mengelak.
Nak mengelak tapi tatap terkena juga.
Terduduk kejap bila tiba-tiba separuh badan terkena taburan tepung!!

Cinabeng kowang!!
Ni sumer gara-gara larina pecut dari en kasawari terus menerkam ke arah ako.
Ganas OK!!!

Bukan sket tepung yang ditabur.
Banyak!!!
Kebetulan plak, beg ako tak berzip.
Sudahnya dalam beg penuh dengan tepung.

Kamera bertepung!
Henpon bertepung!
Wallet bertepung!
Dan yang pasti, si putih pun turut bermandikan tepung!!

Seraya bediri, si kasawari betul-betul sudah berada di depan muka.

PAP!!!
Ditempek nya telur tembelang atas kepala.

Huwaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Kijam.......!

Bayangkan telur atas kepala.
Busuk!!!
Tapi seb baek ako lom mandi lagi hahaha..

Mata-mata yang berada di kedai sumer memandang ke arah kami.
Malu! Malu! Malu!
Tidakkkkkkkkkkkkk keMALUan ako terserlah malam tu.

Konpom dah takmoh lepak kat kedai tu lagi.
Cissssss kowang!!!!

Inilah kisah 19 Jun 2011.
Kisah hari matang yang ke 3 plus 3.
Walau geram tapi tatap seronok!

Walau tiada mereka yang tersayang disisi,
tapi mereka tatap ada untuk menghiburkan hari-hari mendatang.
Tengkiu kengkawan..!
Tanpa kowang, hidup takkan ceria!
Love you ALL!!

Thanks for everything!

ps: tunggu la giliran sape plak lepas ni.. lalalaalaalala :p

Nota Jemari: Jenuh weii nak sental satu badan yang dah bau telur busuk tu...

18 comments:

shay said...

huhuhuhu... yang lain ok lagi, bab telur busuk tu, sadis betul la...

AKO @ retna said...

hahahahaha tau xpe!!
terkejut kita... :p

Shaizhar said...

wakena beeeeb.. nasib baik aku tak de situ.kalau x mandi minyak la... ha ha ha

oooops!!.. siapa lepas ni??

AKO @ retna said...

eleh.....

tunggu tunggu giliran sape plak lepas nih teetttt syyhhhh :p

Sis-Lin said...

Hahahaha happening!!!!
Apa2 pun hepi belated day Ret...

opssss sapa ek lepas ni???? lalalalala

AKO @ retna said...

tengkiu!
tengkiu!

hahaha lalalalaa............

Biqque said...

ingat zaman asrama je camni hahaha!

ch@ said...

part telur tu paling sadis. kasawari buat mmg takde belas, dpt dibayangkan. kenangan tu kakRet.

AKO @ retna said...

biqque,
zaman dah lepas asrama lagi teruk weii.... apa taknya klu yg buat tu bapak budak dan mak budak hahaha

ch@,
hhahaha ye ye mmg kenangan pun :p

ken said...

friends make our day :)

AKO @ retna said...

ken,
yeah, ure right!!! :-)

rosdiana said...

hepi belated besday!
gulppp..
takut aku baca kejutan ko nih..
ni baru betul-betul punya kejutan!
hahaha!

AKO @ retna said...

tengkiu!!!

hahahaa...
dont do this at home!! :p

Intan said...

Happy belated birthday! Semoga bahagia selalu :)

AKO @ retna said...

thanks Intan :)

puan nina said...

happy birthday..moga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki =)

kenangan betul seperais camtu.hehe

AKO @ retna said...

puan nina,
hehehe tengkiu :-)

tu la mmg akan jadi kenangan indah la juga

Bondarock said...

hahahahahahhahahahah a... hahahahahhahahahahhahahahaha ... hahahahahhahahahahahhaha (aku smbg gelak sampai lah besday ko thn depan)