Followers

Thursday, June 2, 2011

Kamu sudah BOLAT

Balik keje petang semalam, tup tup nampak ABIN depan pintu.
Terus ako tanya dia, "eh nape muka ABIN bolat???"
Eh awak sudah gumuk la en ABIN.

Aiyoo... pp sudah bulat.
Sudah sama macam pp aunty nana la..
muahahaha...

Aiyakk perut makin boncit.
Iskk.... tangan makin tembam.

Eh apa sudah jadi?
Baru je tak jumpa sebulan, awak sudah BOLAT?!!!

Mana tak nya, hari-hari dok balun makan TELOR, AYAM, KENTANG GORENG!! ermm patot arr... isk..

Risik punya risik, berat en ABIN sudah menjangkau 16 kg.
Perghh..... 16 kilo bukan berat tuk budak darjah satu ker??
Aiyo ABIN, pasni jom ikut aunty nana, kita pegi joging, ok!!

Ye la baru ako pasan, ABIN skrg kuat betul dia makan.
Abes sumer makanan dia nak ghase.
Pedas, masam, masin, manis, kelat...

Lorrr takkan ABIN nak lawan bolat macam aunty nana??
Gurrllpp....

Ok ok dah pasni kena kontrol sket pola pemakanan awak ye, en ABIN.
erkk macam kata kat diri sendiri je kan?! hahhaa..
Pape je la.. harap-harap keBOLATan ABIN tak bertambah lagi ye.

Nota Jemari: aunty nana dah x larat nak dokong ABIN la skrg ni..

5 comments:

Azira...Nozie...Kechik said...

hahaha...berat serupa mcm time saye darjah 1...(dulu2 mane le kenal kentang goreng KFC sangat...)...tapi telur + kicap selalu balun lah

ch@ said...

wah bestnya, makan telur ye. macam ni kena bagi kat Oni ni. kasi mantap macam ABin juga.

AKO @ retna said...

azira,
kan kan... kita pun ghase berat kita masa drjh satu lbh kurang 20kg ...

ch@,
mslh nya ABIN asek makan! makan! makan! apa yg orang makan sumer dia nak makan!

iskk iskk...

Sis-Lin said...

mana gambar Abin nyaaaa????

AKO @ retna said...

malas nyaa nak letakk hahaha :-D