,

Kamu sudah BOLAT

Balik keje petang semalam, tup tup nampak ABIN depan pintu.
Terus ako tanya dia, "eh nape muka ABIN bolat???"
Eh awak sudah gumuk la en ABIN.

Aiyoo... pp sudah bulat.
Sudah sama macam pp aunty nana la..
muahahaha...

Aiyakk perut makin boncit.
Iskk.... tangan makin tembam.

Eh apa sudah jadi?
Baru je tak jumpa sebulan, awak sudah BOLAT?!!!

Mana tak nya, hari-hari dok balun makan TELOR, AYAM, KENTANG GORENG!! ermm patot arr... isk..

Risik punya risik, berat en ABIN sudah menjangkau 16 kg.
Perghh..... 16 kilo bukan berat tuk budak darjah satu ker??
Aiyo ABIN, pasni jom ikut aunty nana, kita pegi joging, ok!!

Ye la baru ako pasan, ABIN skrg kuat betul dia makan.
Abes sumer makanan dia nak ghase.
Pedas, masam, masin, manis, kelat...

Lorrr takkan ABIN nak lawan bolat macam aunty nana??
Gurrllpp....

Ok ok dah pasni kena kontrol sket pola pemakanan awak ye, en ABIN.
erkk macam kata kat diri sendiri je kan?! hahhaa..
Pape je la.. harap-harap keBOLATan ABIN tak bertambah lagi ye.

Nota Jemari: aunty nana dah x larat nak dokong ABIN la skrg ni..
Share:

5 comments:

  1. hahaha...berat serupa mcm time saye darjah 1...(dulu2 mane le kenal kentang goreng KFC sangat...)...tapi telur + kicap selalu balun lah

    ReplyDelete
  2. wah bestnya, makan telur ye. macam ni kena bagi kat Oni ni. kasi mantap macam ABin juga.

    ReplyDelete
  3. azira,
    kan kan... kita pun ghase berat kita masa drjh satu lbh kurang 20kg ...

    ch@,
    mslh nya ABIN asek makan! makan! makan! apa yg orang makan sumer dia nak makan!

    iskk iskk...

    ReplyDelete
  4. malas nyaa nak letakk hahaha :-D

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.