,

Rabun ke??!!

Dah tua gak nya...
Sejak akhir-akhir ni mata ako slalu je cam kabur-kabur gitu.
Especially klu dok tenung lelama skrin PC atau TV.
Lebih specific lagi, klu tenung sesuatu yang melibatkan cahaya.

Ye ye before ni memang ako notice yang ako ni cam ada rabun silau gitu.
Lebih-lebih lagi bila memandu di waktu malam.
Bila terkena je panahan silau lampu kereta, konpom cam pandangan ako kabur seketika.

Bahaya kan?!
Ye ye sebab sedar bahaya yang mengundang, ako ada gak buat satu spek khas untuk rabun silau ni. Tapi dah lama ako tak pakai. ermm ntah mana la ako letak spek tu kan. Adoiyaaiii nampak gaya kena cari balik ni.

Naik pening plak bila mata silau.
Jenuh ako nak kelip2 mata kasi terang balik pandangan ni.

Mata oo Mata.
Mata ni penting juga kan. So kena jaga elok-elok.
Dah rabun, susah nanti.

Nota Jemari: So far dalam family, ako sorang je tak speaky..
Share:

4 comments:

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.