, ,

Buku Merah jangan lupa bawa!!!


....Oh Buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh....

Adoiyaaaiii terngiang-ngiang lirik lagu tu skrg ni.
Apa tak nya, sorang member ni lagi 2 hari nak pegi Bandung, bole plak dia tak renew lagi passport nya.

Dah la dalam seminggu ni, pihak imigresen rupanya tgh upgrade sistem derang.
So, mana-mana pegi tempat wat pasport, ada je masalah yang timbul.
Nombor dah abis la, sistem offline la.
Derang tengah test mesin kioks yang baru.
So sistem baru ni klu nak renew, amek masa 3 hari untuk siap.

Ermm....
Dah remind dah banyak kali.
Sebulan sebelum pegi lagi.
Malah tetiap minggu, tetiap hari dah puas membebel.

Last try esok pagi.
Itupun kena pegi yang kat Shah Alam or Kelana Jaya coz derang masih gunakan mesin yang lama.

Berdoa sangat moga percubaan awal pagi esok membuahkan hasil.
Klu x berjaya juga, babai je la ek! hehee

Nota Jemari: Permulaan halangan...??
Share:

2 comments:

  1. buku merah tu nyawa kita kalau ke obersea kan :-)

    ReplyDelete
  2. Owh...baru ku tahu. Tak pnh lg ada buku merah.

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.