Followers

Tuesday, May 7, 2013

Buku Merah jangan lupa bawa!!!


....Oh Buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh....

Adoiyaaaiii terngiang-ngiang lirik lagu tu skrg ni.
Apa tak nya, sorang member ni lagi 2 hari nak pegi Bandung, bole plak dia tak renew lagi passport nya.

Dah la dalam seminggu ni, pihak imigresen rupanya tgh upgrade sistem derang.
So, mana-mana pegi tempat wat pasport, ada je masalah yang timbul.
Nombor dah abis la, sistem offline la.
Derang tengah test mesin kioks yang baru.
So sistem baru ni klu nak renew, amek masa 3 hari untuk siap.

Ermm....
Dah remind dah banyak kali.
Sebulan sebelum pegi lagi.
Malah tetiap minggu, tetiap hari dah puas membebel.

Last try esok pagi.
Itupun kena pegi yang kat Shah Alam or Kelana Jaya coz derang masih gunakan mesin yang lama.

Berdoa sangat moga percubaan awal pagi esok membuahkan hasil.
Klu x berjaya juga, babai je la ek! hehee

Nota Jemari: Permulaan halangan...??

2 comments:

jarimanis said...

buku merah tu nyawa kita kalau ke obersea kan :-)

ch@ said...

Owh...baru ku tahu. Tak pnh lg ada buku merah.