Followers

Sunday, December 7, 2008

AKO makin M.A.L.A.S

Jam 5.45 pagi ako dah bangun.
Tu pun sebab mak bapak si ABIN sudah bersiap nak pulang ke Kluang.
Tepat jam 6.20 pagi derang pun mulakan perjalanan pulang ke sana.
Sian tengok muka si ABIN yg cam blur2 sbb nak tinggalkan aunty NANA dier..
huhu... takpe nanti raya cina musti si ABIN akan pulang lagi..

6.30 pagi...
Mata terasa ngantok.. Ada saki baki keMALASan di situ.
Tak tunggu lama, terus cari bantal dan zzzzzzzzzzzzzzzzz.

12 tengahari...
Erkkk gurlpp... baru terjaga dari keTIDOran.
Gilossss sungguh mata ku yg satu ini.
Tido x hengat2.. Ekceli mmg MALAS pun nak bangun.
Bukan ada pape pun nak dibuat.
Tapi sbb dah tghari sangat kan, maka harus lah meRAJINkan jugak diri itu utk membersihkan diri.

Pewot rasa lapar.
Hape? Nak soh ako masak?
Oh tidakkkkkk!!!
Kan ako tgh MALAS!
Tak koser ok, ahkak nak masak.

Selongkar peti ais. hurmm... nampak ceklat & eskrem. Ye ye ako tahu, ceklat itu sepatotnya ako bagi kat owang tapi napsu peMAKANan ako dah x bole nak tahan lagi. Maka, ceklat itu sudah jadi mangsa seranah pewot ako.

Tak cukup.
AKo masih rasa LAPAR!!
Selongkar lemari dapur lagi. Dan taadaaa ako jumpa twisties yg mmg ako beli tuk saat2 mcm nih. Nyummmyyy.... Layan twisties sambel tengok hindustan kat channel ZEE.
Oh citer lama. Sudah ulang tayang banyak kali tapi citer lain tak minat nak tengok. So layan jugak la citer "Isqh".

Tengok jam, oh sudah pukul 4 petang. Citer pun sudah abesh...
Hurmm... buhsan!
Masuk bilik... baring2.... layan perasaan..
Dan terus terlelap lagi. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Auw... huwarghhh menguap.
Erkk... kul 7.45 malam..
ermm... ok ok ako sedar bughok sungguh pangai sebegitu tapi ah malas nak pikir kata owang. Asal hati senang, sudah memadai.

8.30 malam, pewot lapar.
Hurmmm aikk lapar lagi?
Sila jangan nak ngutuk napsu makan ako.

Selongkar lemari, ada roti. Sardin pun ada.
Maka, dengan sisa keRAJINan yg ada, bertungkus lumus la ako membuat roti sardin.
Makan sambel layan Ta'in kat tibi3.
Makan makan makan....
Ye ye selagi ako ada napsu sebegitu, ako akan terus makan makan dan makan.

Dan sekarang setelah kekenyangan, perlu ke ako melelapkan mata lagi?
Hurmm....

Nota Jemari: bila hati x senang, ako akan sentiasa MAKAN!!!

No comments: