Buah Mangga sape tu???

Geram tengok pokok mangga kat belakang umah ako tu.
Opssss bukan ako punya tapi jiran belakang yg punya pokok.
Buah-buah mangga itu terjuntai2 di sebalik pagar umah ako..
Banyak giler weiii!!!!

Dan ptg tadi ako dah dapat buah2 mangga itu.
Selamat ako petik.
Banyak yang dah rosak kena makan ulat kot.
Sayang, tuan mangga x moh makan plak.

Tapi ako pegang2 mangga itu cam keras je.
Konpom belum masak sangat.
Ermm.... alahaii baru terasa nak makan.
Nampak gaya kena tunggu sampai dia masak le jawab nya..

Nota Jemari: kowang nak??? :p
Share:

10 comments:

  1. mintak sebijikkk...

    ReplyDelete
  2. Wowww...ret!!...ko ngidam ek?....

    ReplyDelete
  3. kabus,
    nak ako pos ke mana ek? awan? langit? ehhehe

    mat,
    erkk.. syyyyyyyy :p *pang*

    ReplyDelete
  4. ko curik ek ret...ko petik tu bkn mintak...kan? ermm wakakakakah

    ReplyDelete
  5. Lin,
    dushhh dushh... kang ako jotos gak si putih aril tuh!! wakakkaka :p

    ReplyDelete
  6. kalau ko racikkan mangga ni
    letak dalam BUDU,
    letak lada & asam limau

    pergghhh sedap nyerrr

    ReplyDelete
  7. nk mangga tu sket leh?ehhehe...yanin suka tu cicah ngan kicap..ahaks

    ReplyDelete
  8. Jocko,
    erkk makan ngan budu???? erkk... adeh.... ngan asam pun ako x termakan, apatah lagi ngan budu.

    Ita,
    boleh.. meh la datang umah amek :p

    ReplyDelete
  9. muda pun sedap gak belasah tu.. cicah ngan cili kicap ker kuar rojak ker.. ermm kecuq ayaq liuq

    ReplyDelete
  10. Deqna,
    yup dah makan sebiji cicah kuah petis ... ehehhe

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.