Wednesday, May 6, 2009

Buah Mangga sape tu???

Geram tengok pokok mangga kat belakang umah ako tu.
Opssss bukan ako punya tapi jiran belakang yg punya pokok.
Buah-buah mangga itu terjuntai2 di sebalik pagar umah ako..
Banyak giler weiii!!!!

Dan ptg tadi ako dah dapat buah2 mangga itu.
Selamat ako petik.
Banyak yang dah rosak kena makan ulat kot.
Sayang, tuan mangga x moh makan plak.

Tapi ako pegang2 mangga itu cam keras je.
Konpom belum masak sangat.
Ermm.... alahaii baru terasa nak makan.
Nampak gaya kena tunggu sampai dia masak le jawab nya..

Nota Jemari: kowang nak??? :p

10 comments:

  1. mintak sebijikkk...

    ReplyDelete
  2. Wowww...ret!!...ko ngidam ek?....

    ReplyDelete
  3. kabus,
    nak ako pos ke mana ek? awan? langit? ehhehe

    mat,
    erkk.. syyyyyyyy :p *pang*

    ReplyDelete
  4. ko curik ek ret...ko petik tu bkn mintak...kan? ermm wakakakakah

    ReplyDelete
  5. Lin,
    dushhh dushh... kang ako jotos gak si putih aril tuh!! wakakkaka :p

    ReplyDelete
  6. kalau ko racikkan mangga ni
    letak dalam BUDU,
    letak lada & asam limau

    pergghhh sedap nyerrr

    ReplyDelete
  7. nk mangga tu sket leh?ehhehe...yanin suka tu cicah ngan kicap..ahaks

    ReplyDelete
  8. Jocko,
    erkk makan ngan budu???? erkk... adeh.... ngan asam pun ako x termakan, apatah lagi ngan budu.

    Ita,
    boleh.. meh la datang umah amek :p

    ReplyDelete
  9. muda pun sedap gak belasah tu.. cicah ngan cili kicap ker kuar rojak ker.. ermm kecuq ayaq liuq

    ReplyDelete
  10. Deqna,
    yup dah makan sebiji cicah kuah petis ... ehehhe

    ReplyDelete

KOMEN? Sila Sila... Kalau nak ngutuk, AKO halau. Kalau komen yang membina, AKO terima.