Followers

Wednesday, May 6, 2009

Buah Mangga sape tu???

Geram tengok pokok mangga kat belakang umah ako tu.
Opssss bukan ako punya tapi jiran belakang yg punya pokok.
Buah-buah mangga itu terjuntai2 di sebalik pagar umah ako..
Banyak giler weiii!!!!

Dan ptg tadi ako dah dapat buah2 mangga itu.
Selamat ako petik.
Banyak yang dah rosak kena makan ulat kot.
Sayang, tuan mangga x moh makan plak.

Tapi ako pegang2 mangga itu cam keras je.
Konpom belum masak sangat.
Ermm.... alahaii baru terasa nak makan.
Nampak gaya kena tunggu sampai dia masak le jawab nya..

Nota Jemari: kowang nak??? :p

10 comments:

kabussenja said...

mintak sebijikkk...

Mat Gebu said...

Wowww...ret!!...ko ngidam ek?....

AKO said...

kabus,
nak ako pos ke mana ek? awan? langit? ehhehe

mat,
erkk.. syyyyyyyy :p *pang*

SiS-lin said...

ko curik ek ret...ko petik tu bkn mintak...kan? ermm wakakakakah

AKO said...

Lin,
dushhh dushh... kang ako jotos gak si putih aril tuh!! wakakkaka :p

Jocko said...

kalau ko racikkan mangga ni
letak dalam BUDU,
letak lada & asam limau

pergghhh sedap nyerrr

BHMB said...

nk mangga tu sket leh?ehhehe...yanin suka tu cicah ngan kicap..ahaks

AKO said...

Jocko,
erkk makan ngan budu???? erkk... adeh.... ngan asam pun ako x termakan, apatah lagi ngan budu.

Ita,
boleh.. meh la datang umah amek :p

Deqna said...

muda pun sedap gak belasah tu.. cicah ngan cili kicap ker kuar rojak ker.. ermm kecuq ayaq liuq

AKO said...

Deqna,
yup dah makan sebiji cicah kuah petis ... ehehhe