Followers

Tuesday, September 29, 2009

ABIN nak gi beraya

Assalamualaikum....

Aritu, satu petang itu ako tinggal berdua dengan abin. Mak apak eh kuar kejap ada urusan. Waktu itu abin sedang nyenyak dibuai mimpi. Jam menunjukkan pukul 5.30 petang. Tetiba kedengaran satu tangisan dari dalam bilik. Ooooo abin sudah bangun ghopenyer. Erkk.... ABIN sudah BANGUN???? aiyoo... kami berdua. gurlpppp..

Ok ok jangan panik. Tarek napas.... aaaffffoooooo...

Sebelum tambah kuat tangisan dia, harus la kena pujuk2 dan amek hati dia dulu. Seb baek dia x banyak ragam dan dengar kata aunty nana dia nih.. Ha camtu la gud boy!!

Dah petang kena la mandikan dia. erkk.... ok ok jangan panik. Ni kira kali kedua la ako mandikan si abin tu. Ekceli susah juga nak mandikan dia. Klu ngan mama dia, kan main melalak meraung. Tu pun klu air dalam kolah adalah SEJUK. loorrrrr penakut air sejuk ghopenyer si kenit tu. Tapi dengan ako jangan harap nak ngada2. Ako paksa juga dia mandi ngan air sejuk2 tu. Dia nak melalak ke dia nak meraung ker, ako tatap jiruskan juga dia ngan air sejuk lam kolah itu.

Fuhhhh... ekceli takut gak. Buatnya dia meraung takmoh benti2, x ke naya kan. Tapi alhamdulilah bila dia ngan aunty nana, dia x banyak kerenah sangat. Lega hati ako.

Ok pas mandi kan dia, sesiap kan dia, misi utama kami berdua petang itu adalah beraya ke umah jiran. Sebab kan ako malas nak menolak kete sorong dak abin tu maka ako telah merajinkan diri membawa si putih bersama2. Tu kat atas tu kowang tengok la betapa baik nya budak kecik tu. Duduk dendiam x banyak ragam. Mula nya ako takut gak kang tgh drive dia gerak sana sini. Alhamdulilah, dia x nyusahkan aunty nana dia nih. Tengok je la muka 'berlagak' dia pakai seat belt. Yang pasti seb baek dia x hangkut bantal busuk dia yang 2 bijik itu. hahhahaha klu idak, kasi malu kompeni saja.

abin ooo abin...
alaahaaii... tambah RINDU ako ngan budak sowang tuh.

Nota Jemari: ok, saya nak g beraya dulu ye!!

4 comments:

Sis-Lin said...

ko bwk pi raya mana? kedai mamak ke?hahahahaha

exceli mmg dh layak tu utk ko bt anak..hahahahah

AKO said...

psstt tunggu laa bila tiba masa nya berderet2 anak ako buat muahahha

Bond@ While@ said...

kalo dak whilea masukkan dlm besen mandi tu sah sah dia takmo kuar dah. dak whilea tu suke giler main air. tergedik2 dia dlm besen tu...

AKO said...

hehhehehe xpe tergedik2 lam besen, jgn tergedik kat tempat lain dah ler :p