Followers

Wednesday, April 21, 2010

Korea Trip - Mount Soerak & Temple

Kali ni destinasi kami adalah ke Mt Soerak. Atas bukit so konpom memang kena mendaki la sket.

R'u ready gals??? 

Kena naik cable car dulu before sampai kaki gunung.


Pastu kena la daki sket tuk sampai ke puncak. Aiyo walau kena naik tangga kecik2 tapi tatap terasa penat.

Memasing hepi la kan coz berjaya juga daki sampai ke sipi-sipi puncak. Ohh ako x sanggup nak daki sampai ujung puncak tu. Ngeri seriau bila ako dok pandang ke bawah. Nak duduk kat batu2 tu pun ako dah ghase cam nak terhumban ke bawah. Tapi harus la kena kontrol kan muka tu.

Gambar ramai-ramai tu plak, kat belakang ako tu dah kira gaung. Tu klu terhumban ke bawah alamat nya bersepai. Inalilah je la.

Eh ni memang salji betul tau!! Kat gunung ni masih ada saki baki salji yang tinggal lagi. Macam dalam citer omputih kan. Yang sunyi sepi lalu kat utan pokok2 camtu. 

Saja je ako kidnap budak korea sowang kasi pose sama. Sepatah haram dia x paham pun cakap omputih. Dah cakap cam anjing ngan kuceng gamaknya.

Ha ni pun salji betul tau bukan buih sabun ye kawan-kawan.

Ekceli turun dari mt soerak tu kat ujung taman ada temple buddha. Mulanya cam malas la nak masuk kan tapi dah alang2 sampai ako redah jugak la. Pestime ok ako masuk temple buddha camtu.

Ko nampak jambatan tu? Mengikut penganut buddha, mereka datang sembahyang kat temple. Bila balik je dari temple mereka akan lalu jambatan tu tuk buang segala masalah. Kirakan bila ko dah lalu jambatan tu ko akan jadi hepi dan hilang segala masalah or bende2 buruk la. Kepercayaan derang la kan.

Ya allah, siyes memang kat sana sejuk yang amat. Dah beku2 mulut, tangan, pp.. erkkk.... tak tahannnnnn

Bergambar kenangan kat tugu Sorak National Park.

Nota Jemari: untung dapat tengok salji...

9 comments:

kenwooi said...

cool! i think i went there as well when i was on my trip to korea back in 2003... but i didnt go up the mountain though.. =)

AKO said...

yeah its really wonderful view.. U shud go there again ;-)

M-Knight said...

wow!!this is great will make note of the interesting places on my next travel to Korea soon...

.::WaNiE::. said...

cantikkknyeeeee

AKO said...

M-knight,
yeah it's one of the places u should go when u're in korea.. its really nice and awesome scenery n view :-)

wanie,
memang cantekkkk.....

ch@ said...

tgk salji dlm peti ais je kakRet. ahahaha!

AKO said...

hehehhe sejuk gak salji lam peti ais tu klu dah byk2 hehe

iriene said...

Nice photos, wow...still got snow :)
I pergi in 2007 during CNY, sejuk betul!

AKO said...

yup really cantek the scenery ;-)