Followers

Friday, April 30, 2010

Suatu ketika dulu...

Posto! Posto!
Kring.. kring..
Abang posmen belum pun sampai depan umah tapi bila terdengar je sayup2 bunyi motor dia, tergedik-gedik ako adik badik berlumba-lumba buka pintu. Tersengih-sengih la memasing dok menanti moto posmen lalu kat depan umah. Klu abang posmen benti, lagi lah bertambah2 bercahaya muka sowang-sowang.

Ala ekceli bukan nya sebab abang posmen tu baek or encem ke hape cuma memasing tergedik-gedik menantikan surat-surat cinta memasing. Erkk jap bukan slalunya surat-surat untuk ako sowang je ker? *hahahahha gelak gataiiiii :-D*

Memang suatu ketika dulu ako sangat suka kalau ada posmen lalu.
Bertambah suka kalau posmen benti depan umah.
Berlipat ganda suka klu ada surat untuk ako.

Yeah... suatu ketika dulu mana la ada internet.. mana ada henpon.
Nak dibandingkan zaman sekarang nih, budak umur 2 tahun pun dah pakai henpon.
Wah ADVANCE sungguh!!
Suatu ketika dulu bila zaman IT ni belum lagi berleluasa, surat adalah sangat-sangat penting untuk berhubung. Boleh dikatakan ako dan kengkawan kerap berutus surat. Bukan sepucuk, dua pucuk surat malah dalam sehari berpucuk2 surat kami akan tulis. Ooo ini bukan surat cinta, ini lebih kepada surat PERSAHABATAN. Kerna takut terputus hubungan, memang memasing sudah berjanji akan sentiasa berutus-utus surat tidak kira walau cinonet ajer ayat dalam surat tersebut. Lagi bangga kalau ko dapat hadiah atau surat-surat berwarna-warni dan kreatif macam yang slalu ako dapat dari FARA suatu masa dulu.

Adusss FARA, ako windu sungguh kat surat-surat kreatif ko tu..

Tapi pada masa sekarang, nampak sahaja moto posmen, ako lah owang pertama akan nyorok belakang langsir. Erkkk bukan apa, sudah terbayang surat-surat yang bakal ako terima bukan lah berbaur kreatif tapi melibatkan uwang ringgit. AdddOOOiiii.... susah juga mahu terima surat-surat cinta atau persahabatan zaman skrg nih. Yang akan kita dapat hanya lah BIL-BIL yang menuntut pembayaran.

Gurlppp!!!

Banyak sungguh perbezaan kan, suatu ketika dulu ako TERSENYUM bila nampak posmen, tapi sekarang nampak posmen pasti muka MASAM mencuka.. alahaaaiii nasib badan.

Nota Jemari: rindu la nak dapat surat CINTA!!

6 comments:

TokNabe said...

Tak nak bayar bil maka tak adalah henpon, astro, air paip, tv,lampu,komputer dsbg....

hehe...zaman dah berubah. Kita kerja utk bayar bil2 saja la ni...

AKO said...

erkkk... ala dulu pun kena gak bayar sumer tu.. pssttt ala dulu kita x skolah kan so dapat surat2 cinta je la kan..

skrg dah keje, surat cinta takde tapi BIL cinta plak yang dtang adehhh

ch@ said...

hahaha btl jugak kakRet kan??? hahaha! zmn sgt berubah.

AKO said...

hhehhee tau xpe :p

windu lak zaman takde IT nih hehe

Anonymous said...

hehehe.. beb..kal0 aku dpt curi masa aku sket utk tulis surat kat ko... aku janji, aku takkan mintak uwang ringgit. kehkehkeh.

akuFARA? :)

AKO said...

ermmm bukan ke ako ghase ko byk 'hutang' surat kat ako?!!!!!

tapi klu dapat gak surat dari ko skrg nih, huwaaaaa ako tatap akan SUKA!!!!! eehehe