Followers

Friday, August 13, 2010

Catatan Ramadhan: Hari Ketiga

Assalamualaikum.....
Sudah hari ketiga kita berpuasa ya..
Alhamdulilah....

Dan macam biasa juga memang minggu ni ako akan berpuasa, bersahur hatta berbuka sorang-sorang. Tapi ako tak kisah pun. Ye la bersahur, berbuka sorang-sorang adalah sangat-sangat menyenangkan kepala hotak ako.

Siapa kata sorang-sorang x boleh nak menikmati juadah dengan berselera?? Semalam ako berbuka memang meriah sekali. Ye la meriah la kan klu ko buka sengsorang dengan makanan-makanan kat bawah nih. Oppsss ni bukan nak kasi kowang terliur ke hape, hanya sekadar berkongsi menu sahaja.

Rojak mamak.
Ekceli klu sekadar makan rojak ni pun dah bole kenyang tapi sebabkan nafsu makan membuak2 so harus la ada makanan sampingan yang lain juga selain rojak.

Laksa johor..
eee memang salah satu febret ako sejak akhir-akhir nih.
Kalau lah sambal belacan tu kasi lebih sket, lagi ada rasa umphh!!

Dan ako sudahi berbuka semalam dengan otak-otak ikan.
Memang sedap giler!!!
Ni semalam ako beli kat Sogo.
Memula ako ingatkan konpom muak kan, ye la slalu makan otak-otak udang jer.. Tapi yang satu ni memang siyes sedap!!! Padat! Dan ranggup sekali.....

Ako hadamkan sumer makanan dengan air mata kucing yang dibeli dari cafe opis ako nih... Tahun ni air mata kucing macam kureng umphh la berbanding tahun2 lepas... Apsal ek??? Gula abesh kah?? ermmm...

Nota Jemari: arini nak buka apa plak yer?

8 comments:

mekchu said...

betul tu.. pikir perut sendiri lagi senang berganda-ganda.. mekchu hari2 kena msg laki tya dia beli apa.. kang terbeli sama susah gak

AKO @ retna said...

hehehe biasa la tu kan..
tapi syiok gak kan buka ramai2.. :-)

ch@ said...

sedap dan mantop... aiii meleleh liuQ, ptg ni buka ngn cikOni... huaaa...

AKO @ retna said...

ch@,
alaaaahhaiii jgn sedih2.. bkn slalu kan... ok la tu buka ngan cikOni, ada gak peneman :p

Adieyzan said...

Mcm sedap jer rojak tu.....kiter dah la suka makan rojak...hehehe

AKO @ retna said...

izan,
nnt soh putra or farihah bawa balik ek... :p soh derang belikan utk izan ehehe ;)

Aanas said...

sedapnyer menjamu selera.. laksa johor tu memang menggiurkan.. lom jumpa lagi kat bazar ramadhan tempat akak.. (yer, lepas baca entry awak semalam akak gi carik ok).. tapi tak la sampai ke tahap meroyan.. gud for you, makan sedap2 tak la rasa sunyi sangat buka sorang2 kan..

p/s: nak tanya, retna memang do sorang ker, takde housemate?

AKO @ retna said...

kak Aanas,
saya dok ngan adik+adik ipar tapi seminggu nih derang balik bt pahat.. tu yg meroyan sorang2 kat umah hehhee...