Followers

Thursday, January 6, 2011

Mana pegi da duit BONUS???????

Paaaling UTAMA ako setelkan segala hutang-piutang kredit kad ako yang sebanyak boleh buat duit hantaran!! Gila punya kuasa duit, memang sekelip mata jer dah hilang dari pandangan mata. HUwaaaa sekejap je pun ako leh pegang duit banyak-banyak macam tu.

Padan muka!

Ye la ye la padan la ngan diri sendiri kan.
Bila berhutang tak ingat, bila nak bayor gigit jari.
*Sigh.....

Ok ok, lebihan duit bonus, ako bayar bil-bil yang sepatutnya disetelkan.
~ duit kereta
~ bil air/api
~ bil tipon
~ bil maxis (termasuk maxis broadband)
~ bil astro
~ bil streamyx (bertahun bayar tapi tak bole pakai pung)

Lebihan nya lagi, ako beli lah sebiji beg untuk diri sendiri.
Yeehaaaaa... yang ni ako suker!!
Walau masih dalam lingkungan bawah RM100, tapi bagi ako tu dah ckup mahal dah tu. Muahahhaa ye ye ako ngaku, ako bukan reti nak pakai beg memahal ni wei.. Rasa cam eee tak berbaloi nya beli beribu riban. Baik lah duit lebihan tu ako buat pegi holiday ataupun belanja makan!!!

Simpanan???
Erkkkk yang kat dalam KWSP tu tak cukup ek??
Gurlpp....
Bab-bab menyimpan ni memang ako FAIL!!
Ako ngaku ako bukan jenis yang reti menabung.
Aritu pun kowang dah tengok kan tabung bear ako pun dah 3 tahun tapi masih lagi takat tu ke duitnya. ehhehee... Nampak gaya nya kena pergi kursus pengurusan kewangan la lepas ni kan. Alahaaiii !

Ubat-ubatan..
Ermm ubat kurus...
Lepas ni klu tak kurus gak, tak tau la nak kata apa lagi kan.
Macam-macam dah makan tapi slalu separuh jalan jer pun..
Hehehhee... hangat-hangat taik kambeng je pung..

Holiday!
Yeah... klu duit ngabih pasal holiday, ako sangat-sangat suka ati sebab berbaloi-baloi!! Yeehaaaaa...!

Sket-sket dok jenguk website airasia..
Sket-sket dok belek website transtar..
Sket-sket dok jengah website itu, websit ini...
Dan akhirnya baki duit bonus cukup2 sampai gaji bulan ni je...
Gurlppp....................... banyaknya duit dah melabur kluar.

D.E.M.A.M!!

Nota Jemari: duit dah abes, jom poser! eh relevan tak??

7 comments:

mya said...

aah kalau habis gi holiday tak rasa sayang kan.. rasa berbaloi2 jer sbb dpt jalan tempat orang :)

Lily Riani said...

same ler kire

Biqque said...

wahhhhh duit bonus bleh buat bayar duit hantaran??? banyak tuuuuuuuuuuu!

-kata2 dari orang yg dpt bonus sebulan gajije...sigh...-

Aanas said...

salam retna.. terkekek akak baca posting ret nih.. sebab macam baca kisah diri sendirik.. cuma tahun ni akak tak dapat bonus, dapat sagu hati untuk buat duit sekolah anak jer..

nengokkan list menda yang udah dilaburkan tuh, banyak tuh bnm bagi bonus... uwaaa rindu jaman2 masa dapat bonus banyak ngan co dulu...

apa pun, ret cuba gak simpan, walaupun sikit ok... kot tetiba dapat jodoh terpijak, sat gi tak cukup duit lak nak kawin. kehkeh.. jodoh terpijak---> relevan ke?

AKO @ retna said...

mya,
betul tu, rasa PUAS yang amat!

Lily,
heheehe

biqque,
ala rezeki tahun lepas je pun... tahun ni belum tentu leh dapat bonus byk camtu...

kak aanas,
alamak kak, tang jodoh terpijak tu yang ngeri baca hehehe... ok ok pasni saya menyimpan la kan rm10 sebulan .. erkk cukup tak? :p

Sis-Lin said...

kepeuasan utk diri sendiri selagi bujang apa salahnya..
time aku dulu x dpt nikmati mcm yg ko nikmati skrg..skrg nak mcmtu, kena tadah tangan dgn mr.hubby..huhuhuhu

AKO @ retna said...

alhamdulilah rezeki tahun lepas je punggg... tahun ni lom tentu lagi leh dapat mcm thn ni..