Followers

Friday, February 11, 2011

Teringin dan Mengidam, erkk ada beza tak?

TETIBA ghase nak makan.
TETIBA ghase nak telan cekodok cicah sambal.
Maka terhasil laa masakan kat bawah nih.

Bila dodok sengsowang, camni la makanan yang boleh dimakan dan dimasak sendiri. Nak masak lelebih yang 'berat', ermm takut tak terhabis plak kan. So, makan cekodok memalam sambel layan CSI NY kat tibi, perghh nikmat!!

Aritu kan terbaca citer cekodok kat blog si mekcu.
Aduss nampak menarik dan sedap.
Terbayang-bayang dari aritu lagi, so tergedik-gedik la malam ni ako masuk dapur masak sambal sardin sama cekodok kentang. Ye ye cekodok bukan cekodok kosong je tapi ako letak kentang sama bawang dalamnya.

Tengok, ada ketul2 sket ghopenya tu kan.
Pernah try sekali makan cekodok kentang ni masa kat umah sis lin dulu.
Sedap plak tu yang tetiba tingin nak makan yang berinti kentang.

Gambar atas tu ada sket gelap sebab TERhangus dek gara-gara layan FB sangat. Then goreng kali kedua baru ada cerah sket. Nyummmmm ok ok apa tunggu lagi, jom je la makan.

Nota Jemari: ...sampai ke sudah x jumpa-jumpa juga ye, awak!

3 comments:

Ted said...

SEDAPNYE, NAK WAT GAK RASA

RaraTan said...

wauuu . sedap2 . kecur air liur. slurrp;) wee~

AKO @ retna said...

:)