,

Teringin dan Mengidam, erkk ada beza tak?

TETIBA ghase nak makan.
TETIBA ghase nak telan cekodok cicah sambal.
Maka terhasil laa masakan kat bawah nih.

Bila dodok sengsowang, camni la makanan yang boleh dimakan dan dimasak sendiri. Nak masak lelebih yang 'berat', ermm takut tak terhabis plak kan. So, makan cekodok memalam sambel layan CSI NY kat tibi, perghh nikmat!!

Aritu kan terbaca citer cekodok kat blog si mekcu.
Aduss nampak menarik dan sedap.
Terbayang-bayang dari aritu lagi, so tergedik-gedik la malam ni ako masuk dapur masak sambal sardin sama cekodok kentang. Ye ye cekodok bukan cekodok kosong je tapi ako letak kentang sama bawang dalamnya.

Tengok, ada ketul2 sket ghopenya tu kan.
Pernah try sekali makan cekodok kentang ni masa kat umah sis lin dulu.
Sedap plak tu yang tetiba tingin nak makan yang berinti kentang.

Gambar atas tu ada sket gelap sebab TERhangus dek gara-gara layan FB sangat. Then goreng kali kedua baru ada cerah sket. Nyummmmm ok ok apa tunggu lagi, jom je la makan.

Nota Jemari: ...sampai ke sudah x jumpa-jumpa juga ye, awak!
Share:

3 comments:

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.