Followers

Friday, February 11, 2011

Tiba-tiba ..

Buhsan betul klu bercerita isu yang satu nih.
Tapi tatap juga nak berkongsi sesuatu walau rasa-rasanya macam slalu sangat diperkatakan.

Isu apa lagi klu bukan isu KAWEN!!

Klu tak kawen, sibuk dok tanya bila nak kawen, bila nak kawen.
Bila dah dijemput ke majlis bertunang atau menikah, sibuk plak dok tanya,

"aikk tetiba je nak kawen/bertunang? Ada pape ker?"

Pulak??? Ada pape mende nya!! Jodoh dan rezeki dah sampai, kawen je la, tunang je la. Itu pun nak jadikan satu isu. Ishh tak paham sungguh ako ngan pangai owang-owang ni.

Betul la kan, sebelum ni dah memang susah sangat jodoh nak datang. Then alih-alih ada yang berkenan terus ajak kawen, so kawen je la kan. Ada plak nak timbul isu, "TETIBA ....." ermmmm..

Buat dia, takpe pedulik je kata owang. Yang penting, kita dah jalankan tanggungjawab nak bagitau dan ajak mereka-mereka. Jangan sok tetiba cakap tak jemput plak datang kenduri. Timmbull plak isu lain. Motip nak buka isu???

ps: Terima kasih la pada kowang yang prihatin, tunggu je la ye!

Nota Jemari: Ada rezeki, insyallah tak ke mana.

6 comments:

shay said...

betul tu kak, jangan dengar kata orang biarkan jerk, nanti apa yang patut kita tunaikan kita dah tunaikan...

AKO @ retna said...

kan kan.. tu la akak dah cakap dah ngan empunya badan camtu.. janji kita dah buat apa yg patut kan :-)

aida4eva said...

tak kan nak tunang pun nak kena heboh satu kampung dulu kan~ adoi.

AKO @ retna said...

tau xpe ;)

Lily Riani said...

10 people have 10 opinion.... so dont even bother

AKO @ retna said...

lily,

u're right ... :)