,

AYies oo Ayies


Malam tadi kak een call.
Ber 3G la kami berdua.
Sambel anak2 kak een pun sibuk nak ber3G gak ngan ako.

Pagi tadi bercerita la kak een ttg kisah ayies.

Dialog antara ibu dan ayies :-

Ayies: Ibu, ibu, mana ibu aunty retna?
Ibu: Ibu aunty retna dah takde.
Ayies: Mana ayah aunty retna?
Ibu: Ayah dier pun dah takde.
Ayies: Abesh tu, aunty retna tinggal ngan sape?
Ibu: Dia tinggal ngan adik dan kakak dier.
Ayies: Tapi tak nampak pun derang kat dalam henpon tu?
Ibu: *diam terkedu*

Wah prihatin sungguh 'adek' ako nan sowang nih...
Alahaiii sedih plak bila dengar kak een bercerita tadi.


Nota Jemari: Ayies oo Ayies

Share:

4 comments:

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.