,

Cerita Raya ketiga

Raya ketiga pulak...... Lepas check-out dari Sri Malaysia Seremban, kitorang terus ke Tampin pulak beraya ke umah Pak Ngah ako. Kat sini ako tunggu ABIN sampai dari Johor. Amboiiii kan main lasak budak nakal tu skrg nih.

Dah makin kurus pak ngah ako tu. Ye la nama pun dah makin tua kan. huhu.... Tapi tatap menten mcm dolu2 gak. Kowang tgk la tuh tatap dengan suar pendek apek dia tu. Alahaaaaiii.... Oh ye pak ngah ako ni fanatik ngan citer2 zaman jepun. Klu dah ngadap muka dia, harus la dengar dia bercerita pasal jepun memerintah dolu2. Tak kira citer pape pun yang pasti musti berkaitan dengan Jepun. aiyoo..... sampai kitorang dah leh hafal apa yang dia nak citer.

Dah tua2 camtu kita layan kan aje la dia berceloteh kan. Al-maklum nak jaga hati. heheheh..

Akhirnya sampai jua ako kat pantai port dickson. Memandangkan sampai sana pun dah waktu petang, maka kita simpan dulu niat nak mandi manda ye.. Cantek kan pemandangan kat situ. Dapat pulak aprtment yang betul2 ngadap laut.

Oh ye, kitorang duduk kat apartment MARA. Kan adik ako cekgu MRSM, so dapat la stay kat situ. Ok la not bad. Yang penting dapat mandi laut... yeehaaaaaa!!!

Ok nanti kan citer mandi-manda plak ye.

Nota Jemari: owang beraya, kita bercoti2... jadi la kan!
Share:

4 comments:

  1. ok per cuti2 di hari raya.. aku suker jer.. tp takde kesempatan lagi nk buat gitu.. :D

    ReplyDelete
  2. Kelas uolls raya makan hangen hikhikhik

    ReplyDelete
  3. hi!! raya sakan! slamat hari raya retna dear!

    ReplyDelete
  4. Mya,
    ye ye mmg best bercoti2 di hari raya... x ramai sgt orang ehe

    Payiet,
    hehehe tu br makan hangen.. jgn naik hangen udah ler :p

    Kak shaz,
    eehhe same to u hehe ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.