Raya ke-2 - Rumah pertama

Beraya hari kedua. Pagi-pagi ako dah bertolak ke kampung. Ingatkan bertolak awal leh arr sampai awal sket kat kg tapi sangkaan meleset. Highway masih lagi sesak. Adussss.... tak sangka masih ramai lagi yang masih mau pulang ke kampung halaman. erkkk maybe mereka juga seperti ako kot...

Berkonvoi dengan cousin ako. Rumah pertama diterjah. Tetiap taun musti akan ziarah umah itu. Atok sedara belah arwah abah. Kabarnya arwah atok ako dulu sejibik cam tok tam nih. Memandangkan kitorang yang x pernah tgk or kenal arwah atok, konpom la mau melihat sendiri ghoper arwah atok kan.

Kalau dah nama pun beraya, konpom la sesi makan2 camni xkan dilepaskan. Dan konpom la menu pes yang ako cari lemang sama rendang ayam. Perghhh mmg terubat ngidam ako nak makan rendang raya kali nih.

Bersama tok tam. Dah tak sihat dah owang tua nih. Tapi ako mmg tabik spring sama dia, ingatan dia mmg tip top!! Super duper memory ram dier. Dasat tau....... even uwan ako pun x sekuat ingatan atok nih.

Ye ye raya raya juga. Kena ajar yang muda2 ni melawat mereka yang sudah uzur. Selamat Hari Raya tok, harap2 raya tahun depan dapat jumpa atok lagi.

Nota Jemari: hargai mereka yang masih ada

6 comments:

  1. taklah ngutuk, hanya nak ucap selamat ari raye! ok? nanged u! nang me if u want to join Nuffnang-force now! We are FBI too.... nang me! Thank you!

    ReplyDelete
  2. betul tu..ingt la selagi mereka msh ada...huhuhu

    ReplyDelete
  3. Lin,
    yeezzaaaa kan kan... heehe

    ReplyDelete
  4. Ishhh...ish....baik sungguh bebudak tuuu....anak sapa laaa....???

    ReplyDelete
  5. erkk anak sape ek??? jap ako mau kasi pekse mak apak dia dulu :p

    ReplyDelete
  6. erkk anak sape ek??? jap ako mau kasi pekse mak apak dia dulu :p

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com