DariNYA kita datang, kepadaNYA juga kita kembali

Assalamualaikum,

Tepat jam 2.57 pagi, Rabu 11 November 2009, sedang lena menidokan diri, tiba2 deringan bunyi hp bertalu2 membingitkan lobang tinger ako. Ingatkan masih bermimpi, tapi ghope2 nya mmg sungguh henpon sedang berbunyi. Dan pagi itu mendapat berita yang mengejutkan dari pak chik.

"Pak Ngah Mansor telah meninggal dunia baru kejap tadi"
"haaa... biar betul?? Inalilah...."

So, di awal pagi nya ako serta kakak pulang ke kampung untuk menziarah arwah untuk kali yang terkahir.

Memandangkan arwah meninggalkan kita di awal pagi maka, sumer sepakat untuk mengebumikan arwah segera sebelum waktu zohor. Tak sempat nak tunggu kepulangan cucu nan sowang kerna jauh menetap di Terengganu.

Pape pun, moga roh arwah dicucuri rahmat.

p/s: Tinggal 2 orang je la lagi adik-beradik MAK ako. hurmmmm.....

Nota Jemari: DariNYA kita datang, kepadaNYA juga kita kembali
Share:

2 comments:

  1. Semoga roh arwah pak ngah Mansor akan tenang disana bersama2 orang2 yang beriman..aminnnn

    Al-Fatihah...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.