Followers

Saturday, May 1, 2010

Korea Trip: Palace & Museum

Kita berSEJARAH la pula ye kali nih.
Ako ni bab sejarah memang tak minat sangat patut la masa SPM subjek sejarah ako fail.. hahaha.. eee i x suker nak ingat2 tarikh dan mitos segala bagai. Tak koser ahkak!!

Tapi dah dalam itenary memang ada melawat museum dan istana lama maka ako ngekor kan ajer la.

Mengikut mitos derang, klu kita pegang pewot, tinga, idong sumer nya ada makna tapi bak ako cakap awal2 lagi, ako memang tak kan ingat sumer citer-citer yang disampaikan. Owang usap, ako pun turut la usap. Motif? hehhee ntah ngekor aje la jawabnya.

Klu x silap usap pewot patung tu akan bertambah kekayaan kot.. erkk no komen!!

Nama je masuk muzium tapi heheh ako bukan hayati sangat pun isi kandungan dalam muzium tu. Ala biasa la kan nama pun muzium so kowang leh budget musti tersimpan sejarah tentang kehidupan owang korea.

Kat belakang tu la istana lama.

Bunga sakura, dekat je atas kepala. 

Yeehaaaaa.....

Selamat datang sumer.. erkk dalam korea apa ek? hahahaha

Belakang tu kira balairong sri la.. tempat tetamu datang untuk berhibur. 


Apa la yang derang ni kecoh-kecoh sangat kan?!


Ooooo nak bergambarberamai-ramai kat depan istana...

Nota Jemari: sape suka masuk istana?

No comments: