Wednesday, July 6, 2011

Cukai oo Cukai

Ako dah dapat!
Kowang dah?

Surat yang dinanti-nantikan, akhirnya selamat juga sampai.

Musti kowang suka kan dapat surat ni.
Ye la, suka la klu surat ni disertakan sekali cek berjumlah sekian sekian.

Sape yang tak suka klu dapat duit, betul tak?!
Tapi bila orang-orang yang macam ako tengok surat cenggini, bukan suka, lagi bertambah derita dibuatnya.

Kali ni ako kena bayar cukai.
Jumlah yang agak besar juga la bagi ako.

Sadis!

Nasib la tahun ni derang buat konsep bayar thru penolakan gaji tetiap bulan.
Lega!

Mulai bulan hadapan, duit blanjer untuk diri sendiri terpaksa dikurangkan.
Nampak gaya, bertambah 'saket' la poket ako pasni.

Aissshhh..........!!

Nota Jemari: Asal la derang tak tolak lepas raya ....??!!

7 comments:

  1. aku pun ada utang dengan lembaga yang menakutkan nih...
    benchi!

    ReplyDelete
  2. i dah dpt pulangan nyer :D abis sudah :D

    ReplyDelete
  3. puan 'DIANA',
    ye ye saya sangat sangat memahami naluri dan perasaan puan ketika ini..

    puan BIQQUE,
    ayat mung membuatkan hati naluri saya bagai tersusuk duri sembilu..

    huwaaaaa

    ReplyDelete
  4. banyaknye potong

    mesti gaji ko banyak

    miahahahahhaha

    ReplyDelete
  5. Puan WANIE,
    erkk mana de.....
    slalu nya org yang dah kawen ni untung... potongan tak banyak walau gaji tinggi...

    lain ar klu org BUJANG...
    silap haribulan, gaji x byk tapi still kena potongan cukai jugaa...

    huwaaaaaaa DISLIKE..huhu

    ReplyDelete
  6. kenapa tak potong lepas raya?
    sebab dorang nak prepare bebarang utk guna raya nnt la.

    ReplyDelete
  7. Puan CHA,
    ermmm... yang 'saket' orang-orang macam kita la lepas ghaye sok :p

    ReplyDelete

KOMEN? Sila Sila... Kalau nak ngutuk, AKO halau. Kalau komen yang membina, AKO terima.