,

Cukai oo Cukai

Ako dah dapat!
Kowang dah?

Surat yang dinanti-nantikan, akhirnya selamat juga sampai.

Musti kowang suka kan dapat surat ni.
Ye la, suka la klu surat ni disertakan sekali cek berjumlah sekian sekian.

Sape yang tak suka klu dapat duit, betul tak?!
Tapi bila orang-orang yang macam ako tengok surat cenggini, bukan suka, lagi bertambah derita dibuatnya.

Kali ni ako kena bayar cukai.
Jumlah yang agak besar juga la bagi ako.

Sadis!

Nasib la tahun ni derang buat konsep bayar thru penolakan gaji tetiap bulan.
Lega!

Mulai bulan hadapan, duit blanjer untuk diri sendiri terpaksa dikurangkan.
Nampak gaya, bertambah 'saket' la poket ako pasni.

Aissshhh..........!!

Nota Jemari: Asal la derang tak tolak lepas raya ....??!!
Share:

7 comments:

  1. aku pun ada utang dengan lembaga yang menakutkan nih...
    benchi!

    ReplyDelete
  2. i dah dpt pulangan nyer :D abis sudah :D

    ReplyDelete
  3. puan 'DIANA',
    ye ye saya sangat sangat memahami naluri dan perasaan puan ketika ini..

    puan BIQQUE,
    ayat mung membuatkan hati naluri saya bagai tersusuk duri sembilu..

    huwaaaaa

    ReplyDelete
  4. banyaknye potong

    mesti gaji ko banyak

    miahahahahhaha

    ReplyDelete
  5. Puan WANIE,
    erkk mana de.....
    slalu nya org yang dah kawen ni untung... potongan tak banyak walau gaji tinggi...

    lain ar klu org BUJANG...
    silap haribulan, gaji x byk tapi still kena potongan cukai jugaa...

    huwaaaaaaa DISLIKE..huhu

    ReplyDelete
  6. kenapa tak potong lepas raya?
    sebab dorang nak prepare bebarang utk guna raya nnt la.

    ReplyDelete
  7. Puan CHA,
    ermmm... yang 'saket' orang-orang macam kita la lepas ghaye sok :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.