Followers

Wednesday, July 6, 2011

Taik sape ni weiii??????

Makan taik..
Makanan masa depan.

Para saintis di Jepun telah menemui kaedah untuk memproses tahi kepada daging tiruan.

Mitsuyuki Ikeda, seorang pengkaji dari Okayama Laboratory, telah menghasilkan steak tiruan dari tahi manusia. Tokyo Sewage mulanya menghubungi saintis tersebut mencari penyelesaian kepada najis yang terlalu banyak di loji buangan najis. Mereka memintanya mencari kegunaan lain untuk najis tersebut kerana ianya mengandungi protein yang berlebihan disebabkan bacteria yang banyak.

Para pengkaji kemudian mengasingkan bahan proteinnya, mencampurkannya dengan pemangkin dan memasukkan bahan2 tersebut ke dalam mesin peletup untuk menghasilkan steak tiruan. 'Daging' yang terjadi mengandungi 63% protein, 25% carbohydrates, 3% lipids dan 9% mineral. Para pengkaji kemudian menambah pewarna merah dan perasa soya untuk menambah kelazatan. Ujian awal menunjukkan orangramai yang merasa daging tahi ini tidak dapat membezakannya dengan daging lembu. 
Quote: 
It's being called the "poop burger". Japanese scientists have found a way to create artificial meat from sewage containing human feces.

Somehow this feels like a Vonnegut plotline: population boom equals food shortage. Solution? Synthesize food from human waste matter. Absurd yes, but Japanese scientists have actually discovered a way to create edible steaks from human feces.

Mitsuyuki Ikeda, a researcher from the Okayama Laboratory, has developed steaks based on proteins from human excrement. Tokyo Sewage approached the scientist because of an overabundance of sewage mud. They asked him to explore the possible uses of the sewage and Ikeda found that the mud contained a great deal of protein because of all the bacteria.

The researchers then extracted those proteins, combined them with a reaction enhancer and put it in an exploder which created the artificial steak. The “meat” is 63% proteins, 25% carbohydrates, 3% lipids and 9% minerals. The researchers color the poop meat red with food coloring and enhance the flavor with soy protein. Initial tests have people saying it even tastes like beef.

Inhabitat notes that “the meatpacking industry causes 18 percent of our greenhouse gas emissions, mostly due to the release of methane from animals.” Livestock also consume huge amounts of resources and space in efforts to feed ourselves as well as the controversy over cruelty to animals. Ikeda’s recycled poop burger would reduce waste and emissions, not to mention obliterating Dante’s circle for gluttons.

The scientists hope to price it the same as actual meat, but at the moment the excrement steaks are ten to twenty times the price they should be thanks to the cost of research. Professor Ikeda understands the psychological barriers that need to be surmounted knowing that your food is made from human feces. They hope that once the research is complete, people will be able to overlook that ugly detail in favor of perks like environmental responsibility, cost and the fact that the meat will have fewer calories.

sumber: http://www.digitaltrends.com/interna...-out-of-feces/

Nota Jemari: psstttt.... kowang berselera ke nak telan?!!!

8 comments:

ch@ said...

errr, kalau tahu asalnya drpd situ, rasa tak telan. tgk pun tak kot. tapi kalau org hidang, taktau asal usul, telan je la kalau sudah diishtihar halal. hihiii.

Sis-Lin said...

Eeeee pengotornyaaaaaa...uwekkkkkkkkkk..

klu ni makanan akan dtg la...aku nak simpan stok makanan byk2 ler...uwekkkkkk loya tekak aku!!!

AKO @ retna said...

heheheh
takut juga kan, mcm2 la derang ni..
taik pun derang nak jadikan makanan..

aisshhh ni makan taik makin pandai ke makin bodo jadi nyaa???

huhu...

AKO @ retna said...

Lin,
hahahahaha kan kan....
nak termuntah kitrg kat sini baca tadi...

Intan said...

Uwekkkk... kluor muntah hijo ko!!! Ape ke he ler derang ni. Tak cukup makan baby, otak org, ni makan tahi org pulak... eee... kembang balik tekak!! Uwekkk lagiii

AKO @ retna said...

Intan,
hahahah...
tak tau la lepas ni mende apa plak derng nak amek jadikan makanan...

aisssshhh..

psstt nmpk gaya lepas ni x leh mkn ceklat dah, ater ghope ceklat kan mcm taik ahaha :p

AdanyaKauUntukku said...

gila haper ke org nieH.....
taik pun nak makan ke?

AKO @ retna said...

hahahahaha tau xpe :p