Followers

Monday, October 3, 2011

Pisang mana pilihan hati?

Jamuan minum petang sempena besday 'gal' dan besday 'boy'.
Nama pun minum petang, maka harus la makan pun yang ringan-ringan aje.
Dalam ringan-ringan tu pun, boleh plak TERorder sampai 2 jenis pisang.

Antara pisang-pisang itu, yang mana satu pilihan anak tekak??

 Ako tak tahu nama pisang ni.
Hehehe tapi yang ni jenis pisang yang kecik-kecik.
Ako ingatkan pisang 'awak' yang rasa manis2 tu tapi bukan.

 Yang ni plak pisang apa ntah.
Panjang sket daripada pisang kat atas tu.
Ako kira pisang jenis ni ada kelat-kelat sket.
Memang ako tak makan.

Kowang suka pisang jenis kelat?

Pisang ni macam sudah kecut gitu.
Erkk yang ni macam ada rasa masam-masam sket.
Suka yang masam?

Kelat ke masam ke,
ako tak makan.
Cuma makan pisang 'awak' je sebab rasa nya manis dan rupa nya yang kecik molek je. ;-)

Tetiba terselit keladi.
Ermm... klu ada sukun goreng, sedap la juga kan.

Pape pun, rezeki orang nak bagi.
So, telan je la.

Terima kasih daun keladi.....

Nota Jemari: makan, jangan banyak songeh!

8 comments:

kemang~ said...

slame ni tak tau mkn pisang jenis ape.. main sumbat je masuk mulut... hihi

AKO @ retna said...

hehe sama laaaa cuma tau bentuk je lain2 hehe

kemang~ said...

hhihi

ako , ako plan nak gi halong bay eh? hcm - halong bay jauh tau.....

bout 1,882 km..

kena naik flight pi hanoi ler..nak nek train buleh tp jauh yg amat..

Erin-Ibu Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

hahahaha :D 'sesuatu' betul la entry ni hahaha :D

AKO @ retna said...

kemang,
ha ek halong bay kat hanoi kan..
iskk tapi aritu ada terbaca mcm sempat pegi..

eh jap jap.. yg ada org jual pasar atas sampan tu area mana ek?
ekceli nk gi yg kat situ hehe..

erin,
'sesuatu' ker? :p iskk mana de arr...

Anaa said...

ret, terus bunyik perut akak.. akak tengah diet ni, skip lunch.. nengok lak bersusun pisang goreng tu.. aduh, terus terasa nak gi kantin carik kudap2an...

Oh Oeya said...

Pisang tanduk lembik dua hengget heheh..

AKO @ retna said...

kak ana,
dah dapat ke makan pisang siang tadi?

oeya,
hehehe pisang lembek yg manis2 tu ek?