,

VITAGEN Kolagen

Suka minum VITAGEN tak?

Zaman ako kecik-kecik cukup suka minum vitagen ni tapi klu x silap macam mahal la kan.
Ye la klu dolu-dolu harga skrg ni dah rasa mahal la sangat maka nya mak abah ako idok le mampu nak beli nya slalu. Untung budak-budak skrg kan, minta je nak minum itu nak minum ini, senang-senang mak bapak derang belikan, kan?!

Ni ha kat opis ako ada buat promosi air VITAGEN.
Ako jarang beli maka ako x sure murah ke idak klu nak di bandingkan dengan harga kat luar.
Tapi dah kata pun promosi, harus la murah sket dari pasaran luar , ye tak?!

Kawan ako beli.
Pastu ako ternampak VITAGEN COLLAGEN.
Eh macam baru plak rasa nya.

Maka terbeli juga la yang ada tertulis KOLAGEN itu. Harga promosi dia jual tadi dalam RM5.20. Klu kat luar agak2 berapa la ye?

VITAGEN Collagen Less Sugar is the revolutionary new cultured milk drink innovation that combines the benefits of good bacteria with collagen peptides. Each delicious bottle of VITAGEN Collagen Less Sugar contains 30mg of vitamin C and 500mg of collagen peptides for a dazzling you. 



Kata nya kurang gula.
Tapi bila ako rasa, masih manis dan erkk macam sama je xde pape kelainan pun dengan VITAGEN biasa. Ke ako yang x reti nak beza? Al-maklum jarang membeli kan.

Untuk keterangan lebih lanjut perbezaan yang biasa dan Kolagen ni, kowang leh baca kat website dia.

5 botol sehari ni je dah boleh abesh.
Kurang-kurang minum sampai soploh botol.
Tapi erkk lalu ke nak minum bebanyak kan?!

Ako google dan masuk website VITAGEN.
Baru ako tau ghopenya VITAGEN ni adalah produk Singapore.
"VITAGEN - Singapore’s 1st Cultured Milk Drink
The VITAGEN story begins in 1977 with the understanding that a healthy digestive system is the key to helping Singaporeans lead healthier lifestyles, MDI introduced VITAGEN, which became the premier cultured milk brand in Singapore."



*Ako dah cakap dah tadi, by the time kowang baca entry ni, VITAGEN dah pun abesh ako minum.

Nota Jemari: .. nak cantek!
Share:

2 comments:

  1. ila ari tu beli dua pek......habis sekelip mata...

    ReplyDelete
  2. ako minum semalam terus cirit birit.. perghhh dasat penangan 4 botol vitagen sekaligus...

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.