Bersedekah juga amalan MULIA

Aktiviti minggu lepas.
Ako ni ngekor je mereka berdua.
Niat mereka mahu bersedekah.
Ako pun dah lama x buat xtvt bersedekah ni.
Lebih-lebih lagi kat anak-anak yatim.

psstt.... klu anak yatim cam ako, ada ke yang sudi nak bersedekah???

Ako follow je derang.
Syiok plak sekali sekala jadi penumpang.
Rileks gitu.
Tak yah pening-pening pikir pasal pemanduan.
Sonok jadi 'mem besar' kat seat belakang...

(ala kowang pun suka gak kan kan kan) :p

Sedekah apa ek?
Saja bagi anak-anak yatim tu makan sedap sket dari kebiasaan.

Jom ke lokasi yang terletak kat Setiawangsa.

Antara mereka.....

Rasa terharu bila dapat tahu yang anak-anak tu sumer seronok dapat makan walau KFC je pung. Dengar citer lagi, ada yang sampai 'sayang' nak makan ayam tu. Simpan untuk buat lauk waktu malam plak.

So, buat kowang yang mewah dengan makanan, hargai la ye walau sebutir nasi je pun.

Nota Jemari: .. bila kita cukup segala-galanya!

2 comments:

  1. teringin nak join tau
    tapi bukan fizikal lah
    non fizikal...

    cam share2 duit ke...
    mesti rasa seronok bila buat keje amal kan

    ReplyDelete
  2. hehe sama la ilaa..
    dulu2 slalu gak buat keje amal ni..tapi lately ni cam tenaga ada kureng sket hehee..

    xpe nnt klu ako nak bagi makan2 lagi, ako inform ko k ;)

    memang dah ada niat dah cuma tgu budget dl, insyallah ;-)

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com