Sape soh men gunting?!!

Ini anak kawan ako.
Al-kisahnya ntah mcm mana si kecik ni bole TERmain ngan gunting. Sudahnya sedar tak sedar dia bole TERgunting bibir dia sendiri. Aduss mau x gelabah ibu si kecik ni bila tgk darah byk mengalir dari bibir yg mungil itu. Maka segera la dibawanya si kecik itu ke klinik berdekatan. Sebab kan di klinik itu tiada peralatan untuk menjahit bibir yg terbelah maka disarankan lah kawan ako itu ke spital untuk mendapatkan rawatan selanjutnya. Bergegas la mereka laki bini membawa si kecik ke wad kecemasan Spital Ampang Putri

Tengok la tu, bukan nya takut si kecik ni. Malah mengikut kata ibu dia, tak nangis pun. Bukan main suka plak lagi dia bila dah ada kat spital. Berlari2 ke sana sini. Jenuh doktor dan nurse di situ mau rawat.


Kowang tengok tu, tersenyum2, tersengih2 lagi si kecik nih. Alahaii untung la kawan ako tu dapat anak yg tak banyak karenah. Sangat2 BERANI, KUAT dan berSEMANGAT sekali.


Ok ni selepas selesai 'minor surgery'.

Gud gurl!! "nanti nak men gunting lagi tak?"
Nampak je gunting, terus ko kena babab...
Ha... tau saket dan takut ek!! hehee...



Nota Jemari: ragam budak2..

Share:

2 comments:

  1. hehhehee...ganashh betull..bdak kecik nih..aiyooo..macam2 hal hihihihi..budak..budak..comel lak tu..

    ReplyDelete
  2. tu la kan... mcm-macam la kan.. ehhehe takpe sok dah besar dia sedar la tu... ada TANDA :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.