Samat malam sumer,

Maaf yang amat sebab seharian ni ako kebizian menyetelkan urusan annual report (AR) BNM. Kisahnya, buku AR sudah pun siap dicetak. Dijadikan citer, last minit orang atasan inginkan sesuatu maka mereka yang terlibat mencadangkan agak maklumat yang dikehendaki dirujuk saja di dalam buku AR. Memandangkan buku AR sudah siap cetak maka memasing ingatkan takde pape masalah la kan. Tetapi malang tidak berbau, ghopenyer ada satu chapter (dari department ako punya side) sudah tersilap. Kelam kabut la memasing mencetak semula bahagian yang sudah silap itu.

Bermula semalam hingga Jumaat ini, AR akan dilancarkan. So mulai malam tadi ada yang sudah terpaksa stay back untuk memperbetulkan bahagian yang silap. Malam tadi baru 1000 buah buku sahaja. Dan hari ni disambung lagi hampir ke 2000 buah buku untuk diperbetulkan. Siang tadi ada press release untuk pra wartawan. Selamat menyetelkan beberapa nashkah buku untuk mereka di sidang akhbar petang tadi.

Bank Negara Malaysia - Annual Report 2009

Sumer staff yang ada bertungkus lumus bantu-membantu untuk menyiapkan segala pembetulan. Beribu-ribu stiker harus di potong atau digunting. Mula-mula keje memnag la sonok tapi bila dah terlalu banyak, adehhhh naik muak plak dibuatnya.

Siyes sungguh mereka membuat keje. Buhsan bekerja, melalak juga la kami di dalam bilik itu. Haaa baru la syiok ada hiburan sambel bekerja.

Pes sesyen, kena buka balik buku-buku yang dibawa direct dari kilang.

Buka page 59, buka stiker dan tampal kat tempat yang silap.

Dah siap tambal n checking, balut balik buku-buku tersebut.

Begitu la berulang2 keje kami sampai la siap 4000 buku lagi bersambung esok. Adehhh... penattttt!!!!

Macam bekerja dalam kilang buku lak ghasenya. Satu department dah bau kertas. Erkkk uweekkk busuk woooo..... fening!

Nota Jemari: badan saket2 dah nih....nak kena cari tukang urut ni.