Followers

Monday, March 8, 2010

Restoran Nasik Kukus Kopitiam

Ala tengok gambar dah tahu kan ako nak citer pasal apa. Apa lagi klu bukan pasal makan makan makan... hahhahaa..... Kedai ni terletak betul2 bersebelahan dengan kedai bingkai. Memandangka sahabat nan satu pernah promote kedai ini kat kami sumer maka dah alang2 sampai situ, mengajak la sumer nya melantak mencuba resipi di kedai tersebut.

Jangan betulkan lidah kowang. Dah memang nama kedai tu tertulih "NASIK" bukan "NASI". Unik la gamaknya tu kan.

Konpom la ni bukan gambar keluarga ako. Gambar keluarga owner kedai tu diabadikan di dinding kedai tersebut. Owner adalah yang paling kecik atas riba mak dier. Owner berasal dari kelantan mengikut gambar sebuah rumah kampung kat dinding kedai tu ye.

Kalau bab makan mmg mereka ni lah yang menjadi peneman setia ako. Tapikan Sri, bawa ko gi makan buffet konpom rugi woooo. Ater ko makan pun ciput bebenor kan.

Hidangan minuman kami. Macam-macam ada, sedap2 belaka pulak tu.

Macam pose wajib plak kan. Harus la tempek gambar sendiri kat sini.

Ako makan bihun bandung. 
Farihah makan kue teow black pepper apa ntah. Ghope idok le menarek sangat tapi ghase, makk aiii mmg superb! Marbeles!!!

Sri plak melantak kue teow masak halia.. ha gitu2 la lebih kurang nama nya. Hitam pekat semacam jer. Memandangkan ako x suker sangat makan halia so ako rejek makanan si Sri tu. hehehehe....

Kak een plak macam biasa, sizzling di mana-mana. Aiyo kak een, cuba la terai makanan lain sket. ;p

Murshi plak makan nasi goreng kampung. Yang ni pun sedap!!!

Ha camni la lebih kurang ghope makanan-makanan kami tadi.

Bukan nak tayang rege cuma nak bagi tahu, ghope nyer air sirap bandung ako minum nama nya "Soda Gembira". Patut la gumbira teramat ako lepas melantak tadi. muahahahhaa....

Ini lah ghope 'soda gembira' itu. Perghhhh mengancam. Sirap bandung campur soda. Mat oo mat, akhirnya dapat gak ako minum ayor nih.

Nota Jemari: burlpp alhamdulilah

8 comments:

CT Delima said...

alahhhh..ni yang malas nk dtg sini.makan sorg2 jer.. x hajak kita pong!!

AKO said...

ala kang ajak nnt awak makan banyak :p

TokNabe said...

kang..kang..makan lagi.

AKO said...

opssss hahahahaha ala tok jangan maghah eh.. nak buek camno, dah makan makan makan jer hari2 :p

Tu je xtvt buat masa skrg nih.. xtvt lain masih lom terpk lagi :p

ch@ said...

sedapnya air soda gembira, kat mana kedai ni kakRet?

AKO said...

cuba tgk kat resit tu alamat kedai hehehe ;)

sri said...

nk wat cmner ret,tangki aku kecik x leh isi byk2,nti overload aku gak yg ssh..hehehe.kn tukar saiz tangki gamaknyer kot..

AKO said...

Sri,
ye ye tangki ko harus di tukar besar sket :p ko ni, badan farihah yang kecik pun tangki besar, ko lak leh tangki kecik.. iskk... x sesuai :p

Annivesary

Daisypath Anniversary tickers