, ,

Arak HALAL @ Non-alcoholic BEER?!

Kowang pernah minum BEER??
Uisshhh jangan dibuat, HARAM kan!!
Kang x pasal-pasal jadi darah daging seumur hidup la ko merana.
Tapi kowang pernah dengar ada arak yang boleh diminum oleh orang ISLAM??
Ekceli ako pun x tahu sangat pasal ni sumer hingga lah sorang opismet bawa balik 3 ketul botol arak ke opis tadi. Uishh jap jap kang ada plak yang salah sangka.

Kononnya arak ni adalah jenis yang 'non-alcoholic'.
Kowang pernah dengar MIHAS? Singkatan bagi Malaysian International HALAL Showcase yang selalu diadakan di MATRADE KL. So baru-baru ni ada berlangsungnya showcase tersebut dan arak HALAL ni memang kowang akan jumpa kat sana. Maka, opismet nan sowang ni membeli la untuk dirasai oleh kami di opis.

Ha camni la ghope arak HALAL tersebut.
Ada perasa stobery, anggur dan epal.

Kalau tak silap ako, arak HALAL ni datangnya dari negara Iran.
Ishhh masa kat opis tadi, bila buka je peti ais, mahunya tak terkejut alih-alih ko ternampak botol arak dalam tu kan. Mula ingatkan bebudak cina kat opis ako yang punya. Adehh tapi mmg nak kena la kan, kat opis ko nak minum arak. 

Then bila peratikan betul-betul, baru arr pasan itu ghopenya arak HALAL yang boleh diminum.

Klu kowang, agak-agak kowang sanggup tak nak minum??

Ko tengok!!!
Beriyer2 opismet ako minum.

Erkk psstt ako try juga tapi ya ampun ee yurkkksss rasanya erkk ada sedikit payau, masam manis... Dan yang pasti bukan citarasa anak tekak ako la ye!!

Pheww, atlist mencuba la juga.
Mabuk?? Dushh dushh nak mampos!!
Alhamdulilah masih waras lagi.

ps: Ghase macam air sparkling pun ada juga..

Nota Jemari: Member cakap, mungkin akan dipasarkan di Carrefour tak lama lagi.
Share:

5 comments:

  1. mekchu pun pernah minum ni time horneymoon kat cameron dedulu.. mula2 was2 bila nmpk logo HALAL tu, teguk la skit.. saje nk rasa

    ReplyDelete
  2. tak sedap kot mesti rasa mcm sparkling juice

    masam2 ek

    wekkk

    ReplyDelete
  3. mekcu,
    kita pun rasa2 gitu jer

    wanie,
    yup rasa maasam2 manis gitu... tp sparkling sedap lagi

    ReplyDelete
  4. VP,
    ye ye tapi tu mengikut anak tekak kita la ye..

    maybe klu anak tekak orang lain, lain lak ghase nya :p

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.