,

Bayaran BONUS dari INSURAN?!

Kowang ada insuran?
Insuran apa? Nyawa? Penyakit? Hospital?
Ermm... ako ni tiap kali aply kredit kad atau mana-mana kad, ada je orang insuran akan call n soh amek insuran derang. Sampai beriyer-iyer penerangan nya tu. Ako ni silap haribulan bukan ingat pun insuran apa yang ako dah amek. Tahu-tahu ajer dah ada potongan kat kredit kad ako. Seb baek la potongan nya idok le banyak, ada yang hanya rm22, rm45 bergantung arr pada polisi insuran yang ako aply aritu.

Sedar tak sedar ghasenya dah 3 tahun la kot insuran nan satu ni ako amek.
Tetiba dapat surat dari MSIG insuran. Ermm tak terpikir akan dapat 'durian runtuh'.
Buka je surat, wah syiok nyaaaa, murah rezeki besday ako le gamaknya ni kan.
Dapat BONUS sempena ulangtahun 3 kali polisi ako bersama mereka.
Yeehaaaa ako suker!!!! 

Tapi kan siyes ako tak tahu plak before ni mana-mana insuran ada bagi bonus kat pemegang-pemegang polisi derang kan?!! Ke ako yang tak tahu ek? Pape pun memang nak terima kasih la kat MSIG atas bonus yang kira meriah gitu buat ako.

Nampak gaya ako kena sentiasa bersama mu lagi 3 tahun arr.. muahahaha

Nota Jemari: Agak-agak insuran yang lain ada bonus tak ek? *bonus kena bayar hutang daa*
Share:

4 comments:

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.