Followers

Wednesday, August 11, 2010

Catatan Ramadhan: Hari Pertama

Assalamualaikum,

Hari ni 11 Ogos 2010 bersamaan 1 Ramadhan 1431H.
Hari ni sekali lagi umat Islam mula berpuasa.
Dan hari ini juga segala setan dan hantu dah masuk 'lokap'.

Hari pertama bersahur..
Memandangkan sengsorang, takde yang menarik dimkan.
Cukup dapat mengalas perut dari kelaparan.
Sekeping biskut kering dan juga secawan nescafe panas.
Alhamdulilah, rezeki ari ini..

Berbuka?
Masih belum tahu lagi.
Yang pasti berbuka sesuatu yang ringan dan simple sahaja.

Nama pun dah sorang, takkan ko nak melantak macam-macam.
Eeee no gud no gud..
Membazir amalan syaitan!!
Setan dah dok dalam lokap takkan ko nak jadi 'setan' plak kan.?!

Ok pape Selamat Berpuasa ya kawan-kawan...

Nota Jemari: Bermula episod yang paling ako tak suka dalam hidup...ermm

5 comments:

ch@ said...

episod paling tak suka? mengapakah? seronoknya kalau dapat berjalan kat Jln TAR time puasa, mcm² ada :D

vagg© said...

samat posa auntie rettttttttttttt.
dr afi hehe

AKO @ retna said...

ch@,
ermm no komen la ya..

vagg,
tengkiu afi.. psstt afi poser tak? hehe

Kasawari said...

3 tahun lepas.. hari pertama kami berbuka di sentul.. hehe... pastu sahur kat tamana pelangi... jgn terkejut jab lagi kami terjah datang haha..

AKO @ retna said...

hahaha... klu ko terjah konpom ko kebulur jer... tahun ni dapur ako langsung x berasap... takde pape pun... sumer pakai beli buang je... :p

weii beras pun takde kat umah ako.. lalalallaa