,

Bersedekah juga amalan MULIA

Aktiviti minggu lepas.
Ako ni ngekor je mereka berdua.
Niat mereka mahu bersedekah.
Ako pun dah lama x buat xtvt bersedekah ni.
Lebih-lebih lagi kat anak-anak yatim.

psstt.... klu anak yatim cam ako, ada ke yang sudi nak bersedekah???

Ako follow je derang.
Syiok plak sekali sekala jadi penumpang.
Rileks gitu.
Tak yah pening-pening pikir pasal pemanduan.
Sonok jadi 'mem besar' kat seat belakang...

(ala kowang pun suka gak kan kan kan) :p

Sedekah apa ek?
Saja bagi anak-anak yatim tu makan sedap sket dari kebiasaan.

Jom ke lokasi yang terletak kat Setiawangsa.

Antara mereka.....

Rasa terharu bila dapat tahu yang anak-anak tu sumer seronok dapat makan walau KFC je pung. Dengar citer lagi, ada yang sampai 'sayang' nak makan ayam tu. Simpan untuk buat lauk waktu malam plak.

So, buat kowang yang mewah dengan makanan, hargai la ye walau sebutir nasi je pun.

Nota Jemari: .. bila kita cukup segala-galanya!
Share:

2 comments:

  1. teringin nak join tau
    tapi bukan fizikal lah
    non fizikal...

    cam share2 duit ke...
    mesti rasa seronok bila buat keje amal kan

    ReplyDelete
  2. hehe sama la ilaa..
    dulu2 slalu gak buat keje amal ni..tapi lately ni cam tenaga ada kureng sket hehee..

    xpe nnt klu ako nak bagi makan2 lagi, ako inform ko k ;)

    memang dah ada niat dah cuma tgu budget dl, insyallah ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.