Followers

Tuesday, July 19, 2011

Jom Balik Kampung!!

Misi Berjaya!
Syabas!

Para deligasi telah selamat berkumpul di lokasi kejadian tepat jam 8.30 pagi.
Ada juga 'askar-askar' yang tercicir lantas terlewat menyebabkan beberapa acara terpaksa ditunda.
Perajurit-perajurit kecik juga sudah siap sedia di lapangan 'memburu'.
Memasing sudah tidak sabar untuk berperang.

Misi dimulakan dengan sarapan pagi di lokasi terlebih dahulu.
Pelbagai menu telah sedia terhidang.
Para deligasi dan juga perajurit-perajurit berlumba-lumba mengisi perut.
Sangat-sangat menyelerakan.
Terima kasih tak terhingga kepada tukang-tukang masak yang diimport khas dari 'benua Klang Selangor'. Tak lupa juga ucapan terima kasih kepada 'tukang masak' sedia ada yang diterbangkan khas dari 'KEM Memasak JASM 012AB'.

Sebahagian team rambutan sudah siap sedia untuk menyerang!!

Team durian juga sudah siap untuk menyelesaikan misi.

Tema manggis bersemangat waja untuk menentang team rambutan & team durian.

Misi utama menentang pihak lawan yang terdiri daripada 
Rambutan (merah), 
Durian (hijau) dan 
Manggis (pepel).

Misi untuk askar-askar kecil.

Misi satu - jigsaw puzzle.

Misi dua - bawa bola ping pong dengan sudu.

Misi tiga - passing getah menggunakan straw.

Sumer misi telah diselesaikan dengan jayanya.
Tahniah kepada sumer perajurit kecik yang sanggup berjuang bersungguh-sungguh.
Syabas anak-anak sekalian.

Misi diteruskan bagi perajurit-perajurit tua plak.

Misi satu - Uda & Dara
Si dara memakai pelikat, 
manakala di uda memakai batik.

Misi kedua - Senggol senggolan.
Berlari berdua-duaan di dalam kain batik atau pelikat.
Ekceli misi ni digalakkan untuk perajurit-perajurit suami dan isteri.
Bersesuaian dengan nama misi iaitu 'sengol-senggolan' bersama di dalam satu kain..
woooppsss.....:p

Misi ketiga- passing getah guna straw.
Sesuai juga untuk perajurit yang masih bujang.
Sambel nyelam minum air.
Selesai misi, kenyit la mata sket...
muahahaha... :p


Misi terakhir - Musang berjanggut
Para perajurit diminta mengasingkan rempah ratus yang dah bercampur dan namakan setiap jenis rempah ratus yang ada.

Misi menamakan rempah ratus diserahkan kepada para uda dan dara.
Bagi membantu mereka mengenali dengan lebih dekat antara bahan-bahan yang slalu digunakan untuk memasak. *tuju kat diri sendiri juga tu.... 

Pancing time!
Kowang suka memancing?
Mereka juga minat mahu mencuba.

Selain berperang di padang, mereka juga teringin beradu nasib di dalam kolam.

Kena la cari umpan sendiri.
Apa lagi klu bukan cacing-cacing yang hidup sihat di dalam tanah.
Kasihan cacing-cacing itu kan?!! iskk... iskk....

Hanya mereka yang minat sahaja sanggup berada di situ.
Dapat la beberapa ekor ikan untuk dibawa pulang.

Ayuh kita berperang sama 'raja segala buah'.
Dalam banyak-banyak buah-buahan yang ada, satu pun tak sempat ako rasa.
Abesh, asek sangat dok berperang sana sini.
Sampaikan time melantak doghian, bole terlepas pandang plak..
huwaaaaaaaa!!

Mereka sibuk menapau!
Eh mana ako, mana ako?
See see ....
Tak dapat juga nak menapau sudah nyaaaa.....!!

"Awak oo awak, saya tak kira..
sila banjer saya makan doghian sabtu ni ye!!!" :p

Selesai perjuangan masing-masing!
Misi accomplish!
Misi berjaya!

Tahniah la buat yang berjaya.
Buat tak berjaya, tahun depan kita kasi jaya-jayakan lagi ye!

ps: gambar-gambar adalah hasil tangkapan oleh kapten yazrul. :p

Nota Jemari: Cap... cap..cap...! Cap Rambutan!!..... lalalalala :-D

2 comments:

mekchu said...

happeningnya... macam ni lah mekchu suka... xtvt relek2 je.. pas tu tmpt pulak lain dari lain.. eh, nak info details bleh?

AKO @ retna said...

bole bole..
nanti ako letak kat sini k.. ;-)