Followers

Sunday, July 5, 2009

Mee Siput bukan Siput Sedut!!

Petang semalam pas balik dari kenduri kitorang melepak jap.
Layan tibi sambel tenet.
Borak2... gurau2...
dan tiba2 kami mcm kelaparan.
erkkk mmg kebulur sungguh maka dia dengan rajinnya telah membuat cekodok untuk kami. Oooo kat sana mereka memanggil cekodok dengan panggilan 'jemput-jemput.' Whut ever la kan janji dapat mengenyangkan isi pewot kami sumer.

Kowang pernah makan mi siput??
Jangan tanya ako nape mi tu diberi nama 'mi SIPUT' bukan mi KERANG atau mi UDANG.. hehehe... Klu kowang datang je selatan, cuba la rasa mi siput ni. Gerenti layaannn punya.

Camne nak makan?
Oooo mi itu harus digoreng terlebih dahulu.
Klu mau kaw lagi, b4 goreng kasi jemur sket baru la powerr rasa nya.

Pas digoreng, boleh la dihidangkan bersama2 kicap cili.
Muahahaha owang2 belah selatan ni, pape makan musti dengan kicap cili.
Tak caya, kowang try je la ke sana.
Makan pisang goreng pun musti mau cicah itu kicap.
Baru ada 'kick'.
Nyummmm....
..dan x pasal2 kicap itu adalah TERSANGAT2 PEDAS!!!

melecur lidah dan bibir mungil ku..
muahahahhaa....

Ditambah plak pencuci mulut.
Pelam yang sangat2 manis.
Slurpppppppppp....

Dan lepas makan sahaja sumer nyer membongkang seperti ini.

Nota Jemari
: burlpp.........

4 comments:

an.wardrobe said...

haaa mi SIPUT. x penah lagik an tgk n dgr. ye lah, an kn duk kt P.TIMUR. keke

AKO said...

hehehhe pasni soh lin pos kan kat ann mi siput tu ek:p

Sis-Lin said...

nnti aku blk KL aku belikan kt ko yek...gan yang yang tu skli...

AKO said...

yang yang tu yang warna warni kan? hehee....