,

Mee Siput bukan Siput Sedut!!

Petang semalam pas balik dari kenduri kitorang melepak jap.
Layan tibi sambel tenet.
Borak2... gurau2...
dan tiba2 kami mcm kelaparan.
erkkk mmg kebulur sungguh maka dia dengan rajinnya telah membuat cekodok untuk kami. Oooo kat sana mereka memanggil cekodok dengan panggilan 'jemput-jemput.' Whut ever la kan janji dapat mengenyangkan isi pewot kami sumer.

Kowang pernah makan mi siput??
Jangan tanya ako nape mi tu diberi nama 'mi SIPUT' bukan mi KERANG atau mi UDANG.. hehehe... Klu kowang datang je selatan, cuba la rasa mi siput ni. Gerenti layaannn punya.

Camne nak makan?
Oooo mi itu harus digoreng terlebih dahulu.
Klu mau kaw lagi, b4 goreng kasi jemur sket baru la powerr rasa nya.

Pas digoreng, boleh la dihidangkan bersama2 kicap cili.
Muahahaha owang2 belah selatan ni, pape makan musti dengan kicap cili.
Tak caya, kowang try je la ke sana.
Makan pisang goreng pun musti mau cicah itu kicap.
Baru ada 'kick'.
Nyummmm....
..dan x pasal2 kicap itu adalah TERSANGAT2 PEDAS!!!

melecur lidah dan bibir mungil ku..
muahahahhaa....

Ditambah plak pencuci mulut.
Pelam yang sangat2 manis.
Slurpppppppppp....

Dan lepas makan sahaja sumer nyer membongkang seperti ini.

Nota Jemari
: burlpp.........
Share:

4 comments:

  1. haaa mi SIPUT. x penah lagik an tgk n dgr. ye lah, an kn duk kt P.TIMUR. keke

    ReplyDelete
  2. hehehhe pasni soh lin pos kan kat ann mi siput tu ek:p

    ReplyDelete
  3. nnti aku blk KL aku belikan kt ko yek...gan yang yang tu skli...

    ReplyDelete
  4. yang yang tu yang warna warni kan? hehee....

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.