Alergickah?!!

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Kowang nampak tak tu?? Aduss ekceli dah seminggu ako kena camtu. Memula x rasa pape pun, x rasa gatal. Tapi baru kejap ni, adehh gatal ya amat!!! Tergaruk2 dibuatnya. Seb baek la gatal kat tangan jer. Klu tempat lain, aiyo.....

Erkk agak2 kowang nape tu ek? Alergic ker?? Jap nak pikir apa yang ako makan tadi.. ermm ayam?? Ako alergic dengan AYAM??????!!! Pestime kena penyakit camni nih. Dah 'tua2' ni antibodi pun ada kurengg sket. Tu yang penyakit senang nak masuk lam badan.

Gatalll weii!!!! Klu esok x baek juga, harus la ako jumpa doktor. Alaaahaii x suker nya nak g klinik. Konpom kena makan ubat...

Nota Jemari: x pasal2 ke kena alergic....?!
Share:

7 comments:

  1. assalamualaikum tuan umah.

    huih. berpeta2 tangan tu yer. seminggu dah ke. allergic rxn, akan hilang dlm masa sehari je.

    ni macam kena viral infection je. takpun kurap. dua2 pun gatal. kalau risau, sila jumpa dr.

    ReplyDelete
  2. ala miang berkebun tu..guna sarung tangan lain kali..ke beli traktor cepat2...hehehehe

    ReplyDelete
  3. Air,
    ishh bukan kurap arr.. pagi ni dah surut cuma tgl merah2 je..
    Sbb cam xde pape tu yg mls nk jumpa doktor..

    Lin,
    tu la kan.. nk beli traktor x mampu agi ar muahaha

    ReplyDelete
  4. hurrmm setahu aqies tu penyakit GEGATA kalo xsilap laa..hurmm same gak cam elergi..aqies slalu kena gatal2 mcm tu..sebab alah ngan makanan laut..kadang2 satu bdn dia nek..sampai kat doktor die injet laa..pastu die kasik ubat gatal dan ubat sapu..

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. ada tersalah makan pa pe kot kak ret. cuba ingat balik makan apa semalam, kelmarin?

    allergik secara tiba2 tu tak mustahil.

    kita dah masuk umur 28 tiba2 allergik dengan udang. dulu2 takda allergik pun. tapi makan gak udang. geram! he he

    ReplyDelete
  7. Betetr gi check up la...takut2 elergic... bahaya skrg nie...

    Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin. From: Shiemz sekeluarga

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.