Followers

Friday, July 30, 2010

10 Tahun Perkhidmatan

Salam petang Jumaat,
Bersiaran langsung dari Lanai Kijang BNM.
Waktu berehat seketika sebelum meneruskan latihan terakhir kejap lagi.

Kowang ingat tak lagi entry pasal pemilihan barangan dari opis ako sempena genap soploh tahun kat sini? Setelah sekian lama menanti akhirnya terjawab sudah segala penantian. Semalam petang ako didatangi sebuah bungkusan beserta sebuah frame sijil penghargaan '10 Tahun Perkhidmatan.'

Girang tak terkata.
Ini lah masa yang dinanti-nantikan oleh kami sumer.

Ekceli sijil ni takde la ako excited sangat kan nak dapat.
Tapi ako tetap la bersyukur dan berterima kasih pada BNM atas keperihatinan dan ingatan terhadap kami yang telah lama berkhidmat di situ.

Yeehaaaaa...
Inilah set jam yang ako pilih.
Mulanya mati-mati ako ingatkan hanya baju je jenama charles jourdan tapi bila search kat internet, baru lah ako tahu CJ bukan setakat jual baju jer. hehehe.... Ok laaa ako suker!!!

Oh ye, ako tidak keseorangan.
Teman berdua ini juga sudah sama-sama berkhidmat bersama-sama.
Mereka memilih hadiah yang berlainan dari ako.
Seorang memilih jam tissot dan seorang lagi memilih kijang emas.


Tahniah buat kowang dan juga ako!!!
Aiyo bertahan kah kita lagi soploh tahun???
Pape pun, i lap u la BNM... yeehaaaaa!

Nota Jemari: 2 Februari 1999 tarikh keramat ako menapak di Bank Negara

12 comments:

ch@ said...

TAHNiAH kakRet, waaah kagum betul kita, kalau tahun ni kakRet 32, makanya kakRet joint 22thn la kan? TAHNiAH kakRet.

TokNabe said...

Tahniah.... lawa..lawa.

xazryx said...

tahniah .hhu.

Nurdiana said...

Tahniah Ret...ke tiga2 hadiah tu cantik....agaknya for the next 10 years apa agaknya hadiahnya ye...atau ada anugerah utk 15 tahun perkhidmatan? ;-)

All the best! opss..selamat berdinner!

AKO @ retna said...

ch@,
tengkiu, btw kita join 21 daaaa ;)

toknabe & xazryx,
tengkiu juga

wan,
15 tahun? heheh ada klu x silap..hadiah nya lagi tinggi la nilainya heheh ;)

adusss malam esk dinner time!!

Adieyzan said...

tahniah la....dah sampai 10 thn kat BNM....hadiah best tulll...

shidadut said...

congrats to ko, kak een and sri..semoga dpt bertahan lagik 10 tahun..hee

AKO @ retna said...

eyzan,
tengkiu... yup alhamdulilah hadiah mmg menarik la juga

shida,
hehe insyallah, hopefully :-)

Aanas said...

congrats..waa 10 tahun tu udah kuar akar dah tu.. anyway, bertahan sampai pencen.. :)

AKO @ retna said...

aanas,
insyallah... klu masih ada rezeki kat sini lagi.. :-)

shay said...

pergh... lama betul akak keje kat situ yerk...

AKO @ retna said...

shay,
lama x lama laa... hehhehe ntah bape lama lagi kat sini ;-)