, ,

10 Tahun Perkhidmatan

Salam petang Jumaat,
Bersiaran langsung dari Lanai Kijang BNM.
Waktu berehat seketika sebelum meneruskan latihan terakhir kejap lagi.

Kowang ingat tak lagi entry pasal pemilihan barangan dari opis ako sempena genap soploh tahun kat sini? Setelah sekian lama menanti akhirnya terjawab sudah segala penantian. Semalam petang ako didatangi sebuah bungkusan beserta sebuah frame sijil penghargaan '10 Tahun Perkhidmatan.'

Girang tak terkata.
Ini lah masa yang dinanti-nantikan oleh kami sumer.

Ekceli sijil ni takde la ako excited sangat kan nak dapat.
Tapi ako tetap la bersyukur dan berterima kasih pada BNM atas keperihatinan dan ingatan terhadap kami yang telah lama berkhidmat di situ.

Yeehaaaaa...
Inilah set jam yang ako pilih.
Mulanya mati-mati ako ingatkan hanya baju je jenama charles jourdan tapi bila search kat internet, baru lah ako tahu CJ bukan setakat jual baju jer. hehehe.... Ok laaa ako suker!!!

Oh ye, ako tidak keseorangan.
Teman berdua ini juga sudah sama-sama berkhidmat bersama-sama.
Mereka memilih hadiah yang berlainan dari ako.
Seorang memilih jam tissot dan seorang lagi memilih kijang emas.


Tahniah buat kowang dan juga ako!!!
Aiyo bertahan kah kita lagi soploh tahun???
Pape pun, i lap u la BNM... yeehaaaaa!

Nota Jemari: 2 Februari 1999 tarikh keramat ako menapak di Bank Negara
Share:

12 comments:

  1. TAHNiAH kakRet, waaah kagum betul kita, kalau tahun ni kakRet 32, makanya kakRet joint 22thn la kan? TAHNiAH kakRet.

    ReplyDelete
  2. Tahniah Ret...ke tiga2 hadiah tu cantik....agaknya for the next 10 years apa agaknya hadiahnya ye...atau ada anugerah utk 15 tahun perkhidmatan? ;-)

    All the best! opss..selamat berdinner!

    ReplyDelete
  3. ch@,
    tengkiu, btw kita join 21 daaaa ;)

    toknabe & xazryx,
    tengkiu juga

    wan,
    15 tahun? heheh ada klu x silap..hadiah nya lagi tinggi la nilainya heheh ;)

    adusss malam esk dinner time!!

    ReplyDelete
  4. tahniah la....dah sampai 10 thn kat BNM....hadiah best tulll...

    ReplyDelete
  5. congrats to ko, kak een and sri..semoga dpt bertahan lagik 10 tahun..hee

    ReplyDelete
  6. eyzan,
    tengkiu... yup alhamdulilah hadiah mmg menarik la juga

    shida,
    hehe insyallah, hopefully :-)

    ReplyDelete
  7. congrats..waa 10 tahun tu udah kuar akar dah tu.. anyway, bertahan sampai pencen.. :)

    ReplyDelete
  8. aanas,
    insyallah... klu masih ada rezeki kat sini lagi.. :-)

    ReplyDelete
  9. pergh... lama betul akak keje kat situ yerk...

    ReplyDelete
  10. shay,
    lama x lama laa... hehhehe ntah bape lama lagi kat sini ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.