Masak lagi ..

Yezzaa.....
Ako masak lagi.
Laaappaarrrr OK!

Sejak duduk 'bujang' seminggu ni, makan pun x menentu. Ceh macam la b4 ni makan ako slalu menentu kan?! Muahahhaa.... Pape je la ye. Dan yang pasti, ako masih menggunakan khidmat resepi dari Dapur Tanpa Sempadan.

Seperti yang kowang sedia maklum, ako bab masak memasak ni memang ada kurengg sket la. Bukan x reti cuma 'tak pandai' je. Padahal kan ako rasa masakan tu macam simple je tapi maybe sebab ako kurang konpiden sket nak memasak, maka itu lah ako sangat-sangat memerlukan khidmat resepi-resepi yang ako rasa bole lah nak mencuba.

Memandangkan dalam fridge ako ada lebihan udang, so tergedik-gedik nak cuba masakan udang. Oh ye, ako suka sesuatu yang berunsurkan cili atau lebih sesuai disebut sambal. hehhe... (padahal bahan-bahan x cukup nak cuba resepi lain).

Dan resepi pilihan kali ni adalah jeng jeng jeng....
Erkkk tapi kan sebab bahan-bahan nya x cukup, maka ako just letak memana yang ada je la. Tengkiu sekali lagi kat tuan punya resepi. Akhirnya kerajinan ako kembali lagi untuk memasak.

Nota Jemari: kenyang dan PUAS!

5 comments:

  1. sambal tumis udang me fav oso. 3 minggu tak mkn homecook, rindus giler. spore and beijing kan tak favourite mkn halal.... seksa seksa. ish! this weekend nak mkn sambal udang gak ler kite.

    ReplyDelete
  2. kita tengok pun dah meleleh air liur. mesti sedapkan?

    kalau masak utk diri sendiri, rasa tak penting, janji ada rupa. bila ada rupa, rasa pun akan jadi ok.

    ReplyDelete
  3. Lily,
    hehe pegi negara org takkan sama kan makanan ngan tempat sendiri...
    nyummmm

    ch@,
    setuju! masak utk diri sendiri, x yah nak pk lawa ke tak, asal leh telan dan cukup rsa, dah ok kan ;-)

    ReplyDelete
  4. Chubby,
    dah abeshh arr........

    sekian hahaha :p

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com