Alhamdulilah tanggal 2 Februari 2023, hari ni genap sudah 24 tahun ako bekerja di BNM. Masih setia bekerja sebagai 'tea-lady' hahaha... Dan masih setia lagi dengan jabatan yang sama dari mula masuk hingga la kini. Ada juga rakan sekerja yang bertanya, "tak bosan ke dari awal sampai la ni masih kat dept yang sama?" Of coz kalau nak diikutkan memang ada bosan juga. Kita dah lalui turun naik nya bekerja bersama beberapa orang direktor. Bos kecil bertukar ganti. Section juga dah banyak bertukar-tukar tapi nak buat macam mana, rezeki kat jabatan ni masih lagi ada.

Pernah juga ako cuba untuk ke jabatan lain tapi takde rezeki bila part interview tu hahaha...
So, sejenis yang malas nak gi interview banyak kali, maka nya kat sini juga la rezeki ako.

Alhamdulilah masih diberi peluang untuk berkhidmat di BNM...
Gabenor pun dah beberapa kali bertukar ganti kan!
Memang ada banyak perbezaan...

Pape pun 2 Februari akan sentiasa diingati.
Pertama kali merasai alam pekerjaan. Ye betul, ini la pekerjaan pertama dan mungkin smp bebila kot haha.. Ako x pernah ada pengalaman bekerja lepas SPM sbb masa ako banyak diisi dengan hal lain ketika tu. Memang takde peluang langsung nak pegang duit sendiri lepas SPM hehe.. 

BNM, terima kasih untuk 24 tahun kenangan yang terindah. Yang pahit kita tolak tepi. Terima kasih di satukan dengan opismet yang sekepala. Terima kasih untuk segalanya.. insyallah panjang umur, kita bersatu lagi untuk soploh tahun akan datang 🤣

Antara kenangan terindah bersama mereka


Rindu betul moments ngan staf staf lama ni. 
So untuk 2023 ni harap banyak lagi memori indah bakal dicipta.

Nota Jemari: bila budak baru masuk dah sebaya anak anak ko je 😅 nampak betul acik acik ni dah 'matang' haha