Sabtu lepas berkesempatan layan Filem ni. Macam tak banyak promo je filem ni. Ini pun kebetulan tau bila Hairul Hazreen nak benti berlakon dan dia mention last filem dia adalah filem MALBATT ni. Secara jujurnya ako tak tau menahu pun jalan citer ni pasal apa. Mula ingatkan filem hindi hahahha.. pastu kita gigih la gugel kan. Kang orang dok citer sana sini MALBATT... MALBATT., ko melopong tak tau satu hape.

OK done baca kisah susah senang nak arahkan filem ni dari pengarah nya sendiri. Dari situ terus terasa tertarik nak teruskan layan filem ni.

Sebabkan ianya sebuah kisah benar, memang nampak menarik la ye dari sudut kesedapan perasaan ako.. Perasaan korang ako tak pasti hahahaha!!

Tambah-tambah lagi bila dapat tau salah sorang yang berada di tempat kejadian, adalah kenalan kita juga. Selepas menonton filem tersebut baru la dapat relatekan sikit demi sikit situasi yang cuba disampaikan oleh Capt Mazlan dalam temuramah di bawah ni. 

FULL sinopsis, korang bole baca kat blog kak SK ye hahaha...

Sini ako just nak share pengalaman sebenar mereka yang pernah berada di lokasi kejadian ketika itu. Cuma perlu diingatkan, ini adalah kisah dari pengalaman Capt Mazlan (yg ketika itu berpangkat Leftenan), bersama dengan Ketua Platun 5 - Callsign 2:2 dan anak-anak buat nya callsign 2-2 Alpha, 2-2 Bravo dan 2-2 Charlie


Watak yang dimainkan oleh Iedil adalah watak Capt Mazlan. Tapi biasa la kan nak nampak dramtik sket, watak dia memaki mat saleh dalam tank tu hahaha

Dah jom layan dari mulut Capt Mazlan sendiri, apa sebenarnya yang berlaku di BAKARA!



Kisah Platun 5 - Callsign 2:2 (part 1)


Kisah Platun 5 - Callsign 2:2 (part 2)


Kisah Platun 5 - Callsign 2:2 (part 3)

Nota Jemari: Overall, kami enjoy layan filem ni!