"Eh bau apa ni?"
Bergegas ako ke dapur. Dari depan dah dengar bunyi orang tengah goreng sesuatu. Masa ni abang Aqeem masih kat sekolah. MAMA uyum plak kat tempat dialisis. So yang ada kat rumah hanya ako dan Uyum.
Zasss terus ako bergegas ke dapur.
Of coz uyum pandai dah masak nugget tapi dalam air fryer je la kan 🤪
Tapi kali ni ada bunyi desiran minyak dalam kuali. Confirm ada yang tengah mengoreng.
Uyum??!! 😲
Sampai je dapur, Hahahahaa tergelak besar ako!!
Siap spek itam nya.. beriyer dengan sarung tangan🤣🤣
"Uyum goreng apa tu?"
"Goreng ayam!" , katanya.
Ha jom tengok ghope ayam nya. Jangan hangit sudah.
![]() |
| .:chef to be:. |
Ha nasib la elok kejadian nya... 👏
Pastu ako plak yang stress tengok keadaan dapur hahaa😅😅 Memang dia pandai masak, suka makan TAPI semua pun malas nak kemas. Huwaaaaaa achik ko juga yang stress tengok dapur berselerak😭😭
Tarik napas huhu....
Ok pape pun alhamdulilah pasni dah bole la Nina harapkan Uyum untuk tolong kat dapur kan🤣🤣
Ok nanti kita test uyum buat nasi goreng ke kan.. 😆
Nota Jemari: bila dah lapar, kena la pandai masak kan 😜






17 Comments
Adoi, beria sungguh Uyum siap sunglasses dengan sarung tangan! 😆 Bakal master chef ni.
ReplyDeleteHaha tu laaa tiba² ada chef kecik plak kt rumah ni
DeleteMasukkan saja nanti Uyum ke sekolah masak kak. Serius dia berbakat. Ntah2 dengan pelatihan dan belajar teknik masak segala macam, bisa jadi chef
ReplyDeleteWah Chef Uyum beraksi. Dah lapar sangat tu Nina. Tu yang Uyum masak sendiri. Mujurlah tak hangus, elok kejadiannya. Dalam nak tergelak tu rasa nak hangin jugak kan. Siap berkaca mata memasak uiii..Uyum dah besar lah Nina. Nanti Nina order je nak Uyum masak apa.
ReplyDeleteTapi bertabahlah ye nak mengemas tu. Memang orang lelaki gitu lah kalau masuk dapur. huhuhu...
ReplyDeletewahhhh mula2 goreng ayam
ReplyDeletelepas tu nasi goreng
lepas tu gulai batang pinang
bravo uyum ;-)
Samalah tertekan dapur berkecah. Kenalah kemas lepas dorang rajin masak. Hehe.
ReplyDeleteyg penting siap ayam goreng, mudah dan senang.
ReplyDeletetak kisahla spek or sarung tangan, uyum need style.
Wahhh
ReplyDeleteBagus bagus berani mencuba
Good job uyum! Style siap spec mata bagai 😅
ReplyDeleteElok kejadian ayam goreng dia. Harap lepas ni dia rajin kemas dapur jugak. Kak Ret umpan la dia air ZUS ke apa klu dia tolong kemas dapur tu 🤭
ReplyDeleteTahniah Uyum. Terus tanam cita - cita jadi Chef yang berjaya dan kaya raya. A-Min
ReplyDeleteTahniah uyum, lepas ni belajar goreng nasik, ada ayam goreng, dah ngam dah menu tu
ReplyDeletePerghh Uyum, kamu sudah besar yaa..
ReplyDeleteKo jangan rajin Uyum, nanti Nina ko minta ciken chop dari atas katik dia hahahahahaha
seketoi je ke uyum goreng ayam tu.. patutlah nina stress.. dah lah tak kemas, tak bagi nina lagi 😁
ReplyDeletewahh nampaknya uyum ada minat dan bakat jd chef niii
ReplyDeleteha oklah tu, cantik juga kejadian drumsticknya
ReplyDeleteThank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.
Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com