WORDLESS WEDNESDAY: HARI JALAN KAKI DALAM CUACA PANAS TERIK     WORDLESS WEDNESDAY: HARI JALAN KAKI DALAM CUACA PANAS TERIK

WORDLESS WEDNESDAY: HARI JALAN KAKI DALAM CUACA PANAS TERIK


Pagi.... lupa kena hantat MAMA uyum ke HUKM sebab ada fisio. Budget mesti lama jadi nya lepas hantar ako terus ke opis.

Jem... iya jem teruk plak masuk jalan Loke Yew. Itu jalan paling dekat untuk sampai opis. So kita hadap je la jem.

9:20 am alhamdulilah sampai Sasana Kijang (SK), park kete. Tapi bila dah lebih jam 9 pagi ni memang hazab la nak cari parking. Terpaksa turun ke tingkat paling bawah. Ok jumpa satu lot kosong, alhamdulilah.

9:30 pagi Ngam shuttle gerak dari SK ke HQ.

Lunch... ikutkan MAMA uyum plan nak naik grab je balik rumah. Tapi malas kan. So mesej ako, then lunch kita ke HUKM semula untuk pickup MAMA n abang aqeem.

12:00 pm Nasib sempat amek shuttle dari HQ ke SK. Perjalanan ke HuKm lebih kurang 20 minit dari opis. 

Pickup then terus hantar balik rumah.
Pung pang pung pang 1:30 pm gerak ke opis semula. 

1:45pm, terlepas shuttle.... Nak tunggu next shuttle 2:15 pm. So moh la kita jalan kaki je menuju ke opis. 

Ngam 2:05 pm ako dah selamat dok depan laptop. 

Hahaha berjaya la berjalan sebanyak 3428 step untuk hari ini. 


Sekian.... tepi tepi nak pasang kipas ni.... zzzz

Nota Jemari: sorry, ako x sempat blogwalking .. tq datang singgah sini.. bila dah cool down sket, ahkak ko ni jalan² ke blog korang ye🥰

Post a Comment

13 Comments

  1. Semoga dipermudahkan urusan Kak Retna...

    ReplyDelete
  2. Kita baca pun penat KakRet. Fuhh fuhhh bagi angin banyak sikit biar sejuk cepat sikit. Harini panas bahang ya amattt. Alhamdulillah selesai urusan harini.

    ReplyDelete
  3. Wow...Packed schedule..Mujur sempat sampai ofis even lewat 5 minit =D..

    ReplyDelete
  4. Alahai, sibuknya ako ke sana ke sini.. semoga dipermudahkan urusan ye

    ReplyDelete
  5. Yang baca ni pun ikut kepenatan bersama 😁

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah tahniah dapat menapak beribu langkah. Terus semangat!! eh.. eh..

    ReplyDelete
  7. Kemain ek, padahal masa travel cuti2 jalan beribu-ribu langkah tak terasa pulak kan 😜

    ReplyDelete
  8. BW tengah paneh, berpeluh keti.. hahhaa...

    ReplyDelete
  9. Ketibas juga tu...
    Adik yang sangat baik ni.. semoga Ako juga diberi kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
  10. Cuaca sekarang memang tengah musim panasnya kan.

    ReplyDelete
  11. Kalau cuaca panas, memang cobaan nak jalan nih 🤣🤣. Itu yg buat malas kadang. Tp lumayan kak dpat 3000++ langkah 😉

    ReplyDelete
  12. Aku selalu mikir, camne laa ko terkejar-kejar sana sini ekk.. letihnya seorang Retna.. tapi takpe, pasti ada ganjarannya untuk mu yang Allah sediakan nanti

    ReplyDelete
  13. MZ singgah BW ni...sambil2 jaga exam (keje hari sabtu!)

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com