Alahai kawan ako

Ini kawan ako.
Dia mama kepada 2 putra dan seorang putri.
Oooo dia isteri kepada seorang laki bernama putra.

Al-kisah, dia adalah pertama kali menaiki lrt untuk pergi bekerja.
Selalunya, dia pergi dan balik bekerja bersama suami tercinta.
Bila bersama suami, harus la dia menaiki kereta suaminya itu.
Tetapi dijadikan citer, suami dia adalah tidak sihat dan mendapat MC selama 2 hari berturut2. Maka, dek kerna tidak larat mau menghantar si isteri ke pejabat, lalu dihantarkan sahaja si isteri itu sampai ke lrt Salak Selatan. Dan hari ini dalam sejarah bagi diri si isteri itu sebab adalah pertama kali menaiki lrt dari salak selatan sampai ke lrt bandaraya.

Oooo mengikut kata si isteri, bila ko pertama kali membuat sesuatu, perasaan musti la berdebar2 seolah2 ko pertama kali mau menikoh atau mengalami malam pertama. *oppsssssss oo yg itu ako tipu, saja mau kasi penyedap cerita*.

Balik tadi, kami bersaing sama2 menuju ke lrt bandaraya.

kowang tengok la, betapa dia sudah tidak sabar2 mau pulang.
Ditinggalnya ako kebelakang.
Takpe takpe dia mungkin sangat teruja.
Ako pasrah kan saja.
muahahaha....

Bila didepan kaunter, ooo duit adalah tidak mencukupi.
Takpe takpe ako memahami perasaan dia ketika itu.
Sangat2 kalut tapi masih mengontrolkan lobang idong nya didepan mamat itu.

Dan dijadikan citer, mamat itu sangat terkejut bila tiba2 ada cahaya menerpa muka nya.
Dan x pasal2 dia bertanyakan soklan ini kepada ako;
"amek gambar sape tu kak?"
jawapan ako adalah;
"ha apa dia?"
wakakakakaka..... siyes masa dia tanya ako mcm blur2 gitu tapi bila ako pikir2 dan renung2 balik baru ako pasan dia bertanyakan soklan itu kepada ku.

Oooo maaf la ye sedara, ahkak ko ni mcm TERpekak kejap.
muahahahhaha

ok abaikan mamat itu.

ooo lihat sahaja betapa runsing nya dia.
Tidak senang diri dibuatnya.
Pasti mengSMS si suami memberitahu sudah berada di station lrt bandaraya.

Mari kita 'close up' sket.
Sori kawan, bukan slalu ako curik2 amek gambar ko.
Muahaha....
tapi atlis dapat gak ako menghapdet sesuatu di blog ku ini.

psstttt jangan marahhhh haaa....!!
laarikssssssssssss

Dah dah kowang tu cukup2 le baca entry ako mengutuk kawan ni.. erkk ako kutuk kawan ako kah??? tidakkkkkkkkkkk ako sayang kawan ako sbb tu ako buat entry khas tuk dia tau!!!

Nota Jemari: psstt ya ampun, Mama Farihah!!! *nyorok belakang bantal*
Share:

4 comments:

  1. eee ko kan,kwn ko pun jd ye ko bt hapdet blog ko...
    nsb bkn aku yg kena posing muntut tu..hahahaha

    ReplyDelete
  2. uitss cepat je ko komen ek entry ako.. muahahaha.... :-p

    ReplyDelete
  3. huh...penat nieh *sambel lap peluh*..dah la kena jalan jauh..jalan laju2..takut tren tggl aku..pastu sampai kat lrt igtkan somi aku dtg jemput..rupanya tidak..jalan lagi laju2..sbb takut anak nangis..aduh..penat2..
    erkk..aku tggl ko ke?? tak pe kan..ko kan dah sll jln sorang kan.. :) btw..lawa ek..model iklan mcD tu..wakakaka

    ReplyDelete
  4. wakakaka ako br pasan tang iklan mcD tu weii... sesuai sesuai ko dok menempek kat situ... ;-)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.