, , , ,

"Ouch.... saketnyaa!!!"

8.30 malam - Dah masuk bilik ..
8.45 malam - Sempat online, masuk FB konon nak berkebun..
9.00 malam - Makin berat mata ni minta ditutup.
9.10 malam - Terus logout lappy, OFF lampu.. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

12.00 tgh malam - Terjaga. Sempat tengok jam kat henpon.
12.05 pagi - Bangun, buang hajat kecil.
12.10 pagi - Sambung beradu.

3.30 pagi - Terjaga kesejukan..
3.40 pagi - Sejuk lagi...
4.00 pagi - Gigil .. Selubung satu badan ngan kepala-kepala sekali dalam selimut..
4.30 pagi - Tak juga reda sejuknya...
5.45 pagi - Sah!! Pandai sangat buka air con sama kipas mana tak sejuk!!!
5.55 pagi - Terus terjaga.. Buka sumer lampu kat depan, dapur. Hajat nak bangun terus, mandi dan bersiap-siap.
6.15 pagi -  Gosok baju kerja. Pinggan dan mula saket.
6.25 pagi - Baring atas katil.. Kejung!! Pinggang dah saket tenat!! Tak boleh nak bangun. Ubah posisi, cuba letak bantak bawah pinggang, tak boleh jalan juga. Tahan nafus eh silap tahan saket macam nak patah dibuatnya. Even ko batuk pun lagi bertambah saket. Adussssss.......
7.10 pagi -  Gagah juga masuk toilet. Mandi ala kadar, tatap wangi satu badan.
7.30 pagi -  Siap untuk ke kerja. Panas kan enjin kete, buka pintu pagar depan. Gigih menolak pagar yang sudah usang itu.
7.35 pagi - Masuk kete, adussss dah macam owang sarat mengandung plak gaya nya. Mana taknya, nak duduk masuk kereta pun terasa macam nak putus je tali pusat pinggang... *erkk pinggang ada tali kah?*
7.37 pagi - Dengan kudrat yang tgl nyawa2 ikan ketika itu, gagah juga memandu dalam kesesakan lalu lintas. Alhamdulilah, soploh minit kemudian, kurang sket tekanan saket di bahgaian pinggang.
7.55 pagi -  Park kete kat padang merbok. Azab nak membongkok nak naik shuttle van ke opis. Nasib baik la dapat duduk bahagian depan sket, buatnya kena membongkok lagi ke bahagian belakang, konpom jadi nenek tua la ako pastu.

Kesimpulan :  Kenapa pinggang ako saket kembali? Sudah tua kah? Kurang kalsium kah? atau mungkin hendak piyed????

Nota Jemari: Masalah ni slalunya datang tengah malam membawa ke pagi. Buatkan pagi2 nak bangun dari katil sangat-sangat menyeksakan!!!
Share:

10 comments:

  1. dulu2 masa sekolah, k0 mmg salu kena mcm ni. beberapa hari kemudian, ko akan berkata 'aku piyed'..
    aku harap, beberapa hari selepas ini.. ko akan berkata begitu jua.
    weh, min0m susu anmum.. eh2... anlene. tq

    ::akuFARA?

    ReplyDelete
  2. fara,
    tak tak, waktu skolah dulu ako akan cakap, "saketnya pewotttt!!".. dan konpom selepas itu ako piyed... :p

    ANMUM?????
    huh.... *ketok meja*

    ReplyDelete
  3. wanie,
    rasa-rasa camtu laa...

    sigh.. memang seksa! :(

    ReplyDelete
  4. ai pn sakit pingang teruk minggu lps...duduk xleh,bongkok lg la....seksa tol..x pnah sakit pinggang camtuh...agaknya sbb duduk lama la...hehhengadap lappy kot...huhu

    ReplyDelete
  5. bila saya mau piyed ni, huhuhu! riso ni udah terlewat beberapa hari :)

    ReplyDelete
  6. aku rasa kurang kalsium kot.
    minum susu banyak2 lorr

    ReplyDelete
  7. mummy,
    eehhe rsnya sebab2 yg satu tu pun ada betul gak.. heehe mana taknya hari2 dok ngadap lappy, pinggang pun majuk minta rehat kan ;P

    ch@,
    aiyok... better gi check, kot cik oni dapat adik :p

    mya,
    betul gak kan.. adOOOiii..

    ReplyDelete
  8. g chek doktor ar ret..selalu nau sakitnyer,kang jd penyakit lak nti..

    sri

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.