Followers

Tuesday, March 8, 2011

Kisah selepas menDERMA

Lanjutan dari citer pasal derma darah.

Klu kowang pernah menderma pasti dah tau kan, selesai je darah kita kena amek, kita musti dapat makan lepas tu. 

Kan! Kan!

Tadi dapat la seketul roti, sepeket biskut dan sekotak air soya.
Tambah plak dihidangnya air milo panas juga.
Cadangnya nak makan-makan kat situ juga tapi bila kawan nan sowang tu asek mendapat panggilan 'URGENT', maka hajat terbantut kejap. 

Sudahnya makan je la depan PC sambel wat kijer.

Pas makan, kena plak makan obat.
Ghasenya obat untuk tambah darah bagi banyak balik.
Bukan sehari je tapi kena makan obat ni selama enam hari berturut-turut.

OK hari pertama ako sudah makan.
Ada lagi lima hari tuk makan obat.
Gurlpp....!

Mercun ke tu?
Eh bukan bukan.
Itu adalah gula-gula.
Mula tu takot gak nak telan sebab semacam lak ghopenya.
Tapi.......

Sedap OK!!

Dengar-dengar citer gula-gula itu mahal regenya.
alamak, ako baru makan seketul je, lebihnya ako bagi kawan sebelah.
Takpe rezeki anak-anak dia. :-)

Taadaaaa..
Dapat misteri gift bila ko derma darah tadi.

Yehaaa.. ini lah ekceli tujuan sebenar ako gi menderma.
Nak dapat hadiah free kisahnya.
Syyyyhhhhh.....

Best arr ...
Sangat sesuai bagi mereka yang suka makan.
Ye la dah tempat makanan kan.
Siap ada sudu lagi tu.

Terima kasih pada Volunteers BNM atas barangan FREE itu.
Tahun depan bagi lagi ye.. ;-)

Nota Jemari: Tu nak menDERMA ke nak dapat barang FREE??

4 comments:

Ted said...

haha, bestnya dapat hadiah. ted tak penah derma darah, takut gle

AKO @ retna said...

hehe mula2 dl ako pun mmg takot gak, pastu dah ok , tkut sket2 je ;-)

ch@ said...

kita cemburu sungguh dgn orang yang menderma darah ni, sebab berat kita tak mencukupi. mujur kawan kita suka ajak teman, dapat gak jajan, asid folic tu tuk ibu mengandung bagus.

AKO @ retna said...

xpe cha, nnt satu hari musti cha pun leh derma k ;)