, ,

Kisah selepas menDERMA

Lanjutan dari citer pasal derma darah.

Klu kowang pernah menderma pasti dah tau kan, selesai je darah kita kena amek, kita musti dapat makan lepas tu. 

Kan! Kan!

Tadi dapat la seketul roti, sepeket biskut dan sekotak air soya.
Tambah plak dihidangnya air milo panas juga.
Cadangnya nak makan-makan kat situ juga tapi bila kawan nan sowang tu asek mendapat panggilan 'URGENT', maka hajat terbantut kejap. 

Sudahnya makan je la depan PC sambel wat kijer.

Pas makan, kena plak makan obat.
Ghasenya obat untuk tambah darah bagi banyak balik.
Bukan sehari je tapi kena makan obat ni selama enam hari berturut-turut.

OK hari pertama ako sudah makan.
Ada lagi lima hari tuk makan obat.
Gurlpp....!

Mercun ke tu?
Eh bukan bukan.
Itu adalah gula-gula.
Mula tu takot gak nak telan sebab semacam lak ghopenya.
Tapi.......

Sedap OK!!

Dengar-dengar citer gula-gula itu mahal regenya.
alamak, ako baru makan seketul je, lebihnya ako bagi kawan sebelah.
Takpe rezeki anak-anak dia. :-)

Taadaaaa..
Dapat misteri gift bila ko derma darah tadi.

Yehaaa.. ini lah ekceli tujuan sebenar ako gi menderma.
Nak dapat hadiah free kisahnya.
Syyyyhhhhh.....

Best arr ...
Sangat sesuai bagi mereka yang suka makan.
Ye la dah tempat makanan kan.
Siap ada sudu lagi tu.

Terima kasih pada Volunteers BNM atas barangan FREE itu.
Tahun depan bagi lagi ye.. ;-)

Nota Jemari: Tu nak menDERMA ke nak dapat barang FREE??
Share:

4 comments:

  1. haha, bestnya dapat hadiah. ted tak penah derma darah, takut gle

    ReplyDelete
  2. hehe mula2 dl ako pun mmg takot gak, pastu dah ok , tkut sket2 je ;-)

    ReplyDelete
  3. kita cemburu sungguh dgn orang yang menderma darah ni, sebab berat kita tak mencukupi. mujur kawan kita suka ajak teman, dapat gak jajan, asid folic tu tuk ibu mengandung bagus.

    ReplyDelete
  4. xpe cha, nnt satu hari musti cha pun leh derma k ;)

    ReplyDelete

Penafian @ Pemberitahuan

Blog ini hanya blog personal, hanya cerita tentang diri, family & kengkawan AKO. Tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah tiada.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di Ako Tetap Ako's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada Ako Tetap Ako's blog.

Sebarang komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

Sekian terima kasih.