Hari kedua di Cameron. Awal kami bersiap, jam 7 pagi dah terpacak kat luar hotel.
Cari sarapan! Nasib baik dekat je tempat makan. Ada food court bumbung warna biru.
Kluar je hotel tengok belah kiri dah nampak bumbung nya tu.

Ada banyak gerai makan kat situ. So banyak la pilihan kan.
Dah siap bekfes, moh lekaih kita gerak ke destinasi pertama pagi tu.
Konon nya gerak awal nak ke Ladang Teh Boh, takde la banyak kereta tapi sangkaan kami meleset.
Sampai kat sana je, dah berderet kenderaan dan dah ramai orang naik ke atas tempat teh boh tu.

Pemandangan laluan ke Ladang Teh Boh Sungai Palas.

Dah sampai ladang teh boh sg palas ni tapi tetiba mcm malas nak mendaki hahah.. Terigt soploh taon dulu sampai semput semput daki sampai ke puncak. Memandangkan MAMA uyum pun tak larat nak daki jadi nya kita pun setuju x payah la kita menuju ke puncak nun. Kalau ada rezeki kita bergambar kat ladang teh bharat aje la ye.

Dulu gigih gak nak ber ombak rindu kat atas nun. Dah tua tua ni lutut dah longgar haha kita berombak ombak kat parking lot aje la 🤣🤣

Love from Uyum dari ladang teh haha

Lepak kejap je kat sini, dah moh gerak gi tempat lain. Kita plan nak gi tengok kevun lavendar ngan ldang teh bharat yang menghala ke simpang pulai tapi bila dah sampai kat kampung hape ntah lupa nama, terasa macam jauh plak.

Maka nya kita patah je la balik. Memandangkan esok nya kita akan balik ikut simpang pulai, jadi bole la menyinggah dulu ke ldang teh sebelum balik kan sebab dah on da way gitu.  So bersabar la ye ladang teh tak lari mana tu haha.

Nampak tempat ni. Memang niat nak petik stroberi kan. Macam tak ramai jadi nya kita pun singgah la kejap. Lagipun masa ni baru pukul 8:30 pagi.

Ikutkan tempat ni buah stroberi nya tak banyak. Masih belum berbuah sepenuhnya pokok-pokok kat situ. Yang ada pun seketul dua, gigih la diorang mencari atas bawah.

Jadi la ni, derang dapat gak kumpul kan lebih dari 100g buah tu haha.

Dah penat memetik buah, moh la kita minum air stroberi shake sambil menikmati scone yang panas baru kluar oven ni. Sedap oiii!!

Sepanjang jalan kat cameron tu ada la satu iklan pasal dinasor ni.
Macam menarik dan tertarik la kami nak pegi.
Jadi nya dok mencari la kan kat mana gerangan tempat pameran nya ni.
Rupanya kat area Strawberry Park nun....!

OK segera la kami ke situ, sekali sampai laaaaa rasa macam tertipu plak.
Hahaahah kalau ghope gini, kat KL pun bersepah🙊
Tapi nama pun boodak-boodak kan, kalau dah nampak tempat mainan macam ni, wajib la derang nak main!! Kat sini je ahkak rasa cam membazir sungguh tapi tertewas juga ngan boodak debab tu. Malas nak bergaduh, bertekak kat situ. Kita layan aje la derang tengok dinasor dan main kereta 'langgar' yg serupa tak langgar tu hhahaa... *tak tau nak nangis ke nak gelak time ni

Dah puas, moh la balik. Masa ni macam tak tau nak lepak mana dah.
So lepas lunch kita lepak aje la dalam bilik.
Niat konon nya nak gi pasar malam sebelum jam 4 petang.
Sudah nya jam 6 petang baru kluar dari bilik.

Hujan selebat-lebat nya!!!
Oh ye, pasar malam brinchang dah bertukar tempat ye.
Sekarang diorang panggil "pasar malam brinchang Golden Hill"

Masa dah park kereta, hujan cam dah reda. So kita pun dengan confident nya menuju la ke gerai-gerai kat situ.

Masa ni hujan rintik rintik dah turun ....
Tapi kan pasar malam ni dah tak meriah macam dulu.
Bagi ako takde yang menarik sangat pun.
Jualan makanan yang dijual pun berulang-ulang makanan yang sama setiap kedai.

Sempat kami buat rondaan sampai ke penghujung dan patah balik.
Lepas tu hujan turun dengan lebat nya tiba-tiba.
Berkejaran semua cari tempat berteduh.

Hujan takde tanda-tanda nak berhenti.
So kami isi la perut dulu hahaha....
Sebab main masuk je kedai tanpa tengok dulu, tak semena-mena termasuk kedai pak arab.
Ako dah le kureng minat makanan arab ni hahhaa... Then kami just order pizza aje la buat mengalas perut.

Percutian di cameron untuk hari kedua berlalu macam tu je.....
Hujan sepanjang malam!!
Hari kedua berakhir begitu aje....

Nota Jemari: nasib baik la sempat buat soping kat pasar kea sebelum hujan