MALAYSIA ooo MALAYSIA, APA DAH JADI NI??? - Ako Tetap Ako

MALAYSIA ooo MALAYSIA, APA DAH JADI NI???

credit photo : google search
gambar sekadar hiasan

Ni kes semalam ke wiken aritu kan, yang ramai orang dok berkumpul kat dataran merdeka, 
alamak, tolong laaaaa!
Kes makin naik bukan makin kurang!
Dah kenapa mereka yang ramai-ramai tu dok berkumpul!???
Nak menambahkan lagi kes ke?

Yang ramai-ramai dok berkumpul dekat bulatan dato onn tu pun sama!
Adoiyaaaiii....
Time-time macam ni isu nak turunkan kerajaan plak!
Patut nya sama-sama bersatu hati dok pikir macam mana nak 'bunuh' kuman COVID ni!!

Kalau kerajaan lama bubar, wujud kerajaan baru, konpom ke kuman covid ni akan lenyap??
Tolong laaaa! Dah kenapa ako rasa macam tengok pergaduhan 'budak-budak' sekolah je ni?

Kesian la kat frontliner tu oiii!!
Diorang pun nak gi holiday juga macam ako!
Eh tetiba hahahaha...!!😅

Pape pun, ermm tak tau nak bangga ke idak dok msia ni?
Bulan kemerdekaan ni bawa-bawa la sedar diri memasing...
Kubur pun dah kata, "mari! mari!" hahaha

Nota Jemari: sekadar luahan dan peringata untuk diri sendiri je... sedih sob sob!😰

21 comments:

  1. Aaaaa..pening aaaaaaa~
    Malaysia ni macam macam kan..nasib takda bom bom la rasa aman damai lagik..Lol

    ReplyDelete
  2. Tak faham la manusia ni. Yg berkumpul tu pentingkan diri sendiri. Bukan masa yang tepat nak berkumpul buat demo apa semua..
    Saman je semua tu.. geram pulak

    ReplyDelete
  3. rakyat dan ahli politik sama-sama memeningkan kepala. yang satu pihak berebut kuasa, satu lagi macam nak memeriahkan rantaian varian delta. macam ni sampai bila-bila lah tak merasa habis pkp

    ReplyDelete
  4. Jika politikus memikirkan hal mereka sahaja, memang kurang ajar. Kita jaga keluarga kita sahaja kak sekarang ini. Resah dah kita alami huhu

    ReplyDelete
  5. Biarlah dia yang cari penyakit, jangan sampai menyusahkan orang sudah le..

    ReplyDelete
  6. Itulah semua tengah emosi. Bukan membantu pun.

    ReplyDelete
  7. berbuih macam sawan dah SOP di bagitau, agaknya yang duk berhimpun tu duduk hutan, so takde jumpa manusia kalau balik uma kannnn...

    ReplyDelete
  8. abe kie nak ucapkan sila meninggal kpd mereka yg berkumpul di dataran merdeka n bulatan tun hussein onn n kwsan2 yg sewaktu dgnnya tempohari.

    ReplyDelete
  9. Tak tahu lah nak kata. Sepatutnya sama sama bersatu lawan covid.

    ReplyDelete
  10. Tengah2 pandemik macam ni pun politik pun huru hara . Rakyat pun huru hara . Pening kalau ditengokkkan keadaan malaysia sekarang ni

    ReplyDelete
  11. geram pun ada
    rasa nk ketuk kepala sekor2 depa ni

    ReplyDelete
  12. Sepatutnya kita bersatu melawan Covid kan?

    ReplyDelete
  13. pening tengok gelagat politikus..dlm parlimen, perangai mcm dlm zoo..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tu.
      terkenang amanat sultan johor last few days.
      sgt betul teguran sultan tu.
      kena setepek kpd mereka-mereka.

      Delete
  14. Pening kalau nak fahamkan kan..jaga diri, stay safe!

    ReplyDelete
  15. Tak habis- habis bab politik..ntah hape2...semua tu yg berkumpoul tu jenis x paham bahasa

    ReplyDelete
  16. tu la. xtau nak cakap apa. kes makin meningkat setiap hari..

    ReplyDelete
  17. Hanya mampu melihat je, tak tahu lah apa nak jadi dengan Malaysia baik menteri mahupun rakyat.

    ReplyDelete
  18. I feel you akak :(. Tak beda lah Ama di Indonesia saat ini. Politikus tuh tak abis pikir lagi bisa2nya bikin keributan di saat begini. Nak ganti pemerintah, hellowww, saya tak yakin negara nih lebih bagus kalo dipimpin mereka. Yg ada mereka hanya nak menghancurkan orang2 dan mencari keuntungan pribadi. Benci sangat. Belum lagi orang2 antivaks yg bodoh sangat tuh :(. Tak masuk logic lagi masih ada yg percaya itu vaksin ditanamkan chip. Halahaaaaiiii, ntah logic apa yg mereka pakai sampe berita bodoh tuh dipercaya -_- .

    Cuma bisa berdoalah, semoga Tuhan berbaik hati menghilangkan pandemi nih :(

    ReplyDelete
  19. sedih, kan.
    da ilang kata-kata dah :(
    20k ++ dah skang.
    Allahu...

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.