CERITA RAYA KEDUA - Ako Tetap Ako

CERITA RAYA KEDUA

 

SELAMAT HARI RAYA KE-2 dari UYUM!!
Hahaha nasib raya ke2 dia nak lagi pakai baju melayu.
Kemain excited.. Dok tanya, kita boleh pegi raya rumah nenek sebelah tak?
Harus la jawapan nya TIDAK kan....
Maka nya, kita beraya ngabihkan kuih raya kat rumah sendiri je la uyum oii.


Alaaa.. kalau tak boleh raya umah sebelah, kita nak buat apa ni nina???
Kita buat bodo je yum.. kita tengok movie... kita makan kuih raya..
Kita baring-baring, lepak lepak dalam rumah..

Alahaaiii sian dia dah bosan dok rumah je kan.
Tapi nak buat camne, itu la konsep raya kita tahun ni ye.


Kuih raya banyak lagi ni yum...
Meh kita dok perabihkan sikit sikit...


Tapi uyum dah penat la nina asyik kunyah kuih raya je.
Ermm....


Dont worry uyum... MAMA dah siapkan menu raya ke2 untuk kita.
haha taadaaaaa.... LAKSA JOHOR in da house!!
Dah, moh lekaih kita makan ni plak ...

So apa menu raya ke2 korang plak?

Nota Jemari: jadi mandom plak dok umah lelama ni kan....

16 comments:

  1. Kasihan Uyum. Harap-harap Uyum makan laksa Johor. Duduk rumah ini makanan sedap yang buat seronok selain tengok tv.

    ReplyDelete
    Replies
    1. uishh Uyum semua pun dia makan hahhaa tolak batu dan kayu je :p

      Delete
  2. Budak2 apa la dia tahu psl pkp ni. Nk beraya tak boleh ke mana2. Kesian layan tv jelah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaannn... macam2 dah dia main ngan abg2...
      nasib la ada gak kawan nak ajak main..

      Delete
  3. Cian Uyum, dah muka bosan. Sedapnya laksa johor. Saya suka.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheheh....
      tu laaa nak jalan rumah sebelah pun x boleh kan... so dia lambai2 aje la kat tepi pagar :p

      Delete
  4. Untung Uyum ada Nina yang kretif layan berhari raya dalam rumah. Woweee.sedapnya laksa Johor..nyum nyum nyum

    ReplyDelete
  5. Kesian Uyum. Raya kedua tak pakai baju raya dah, tapi terus stat puasa. Memang jemu duduk rumah lama-lama

    ReplyDelete
  6. Kesian kan budak budak zaman sekarang, nak beraya asyik pkp je manjanggg. Tak dapat nikmat beraya macam tahun sebelum pkp. Tapi apa boleh buat kan :')

    ReplyDelete
  7. Alahai.. comelnya uyum.. selamat hari raya uyum..

    ReplyDelete
  8. Sabarlah Uyum.. Tahun ni tak dapat nak jalan2 raya.. Nak collect duit raya, jumpa sanak saudara..

    ReplyDelete
  9. Amboi amboi bukan main lagi Uyum posing raya :)

    ReplyDelete
  10. Kesain kan anak- anak tahun ni tak dapat beraya jugak...

    ReplyDelete
  11. mesti uyum kebosanan tu. biasa raya bleh jln2

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.