TOKONANG DEK KAMPUNG - Ako Tetap Ako

TOKONANG DEK KAMPUNG


 
Pekat betul bahasa minang nya ni...
Pape pun moh la layaannn.... Jangan terkonang-konang kek kampung eh...😁
Dengar boleh tapi jangan seedih-sedih plak ye...

Nota Jemari: 2 tahun KL meriah time raya hehehe...

21 comments:

  1. Macam pemandangan di Lembah Harau.
    Den pun tokonang kampung juga.

    ReplyDelete
  2. takana ja kampung lagu minang sumatera nih.,. ;p

    ReplyDelete
  3. Okey SA minang generasi baru so tk berapa paham dialek Minang..sikit2 bulih laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe.... eh lupa tanya.. SA suku apa eh"?

      Delete
  4. Memang tidak faham. Cakap pun tidak lepas walaupun mak orang Negeri Sembilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhaa.... minang k ret pun x paham....
      tapi cakap n9 tu bole la lagi...
      cuma kdg2 bila dgr org2 tua yg pekat ckp nya, kadang sepatah haram x paham gak haha... MAK NA n9 belah mana?

      Delete
  5. Kesian orang2 yang tak dapat pulang ke kampung beraya.

    ReplyDelete
  6. pokek boto bahaso minang eh. tak faham satu apo pun. huhu

    ReplyDelete
  7. Tak berayo tahun ni.. Kojaan tak bo'i ziarah.. Eh, betul ke saya cakap negeoti ni.. Hihi

    ReplyDelete
  8. Hahahha.. akak pun tokonang kampung tadi

    ReplyDelete
  9. kampuang jauh di mato..#teamrayaKL..hehe..

    ReplyDelete
  10. Rayo kek umah yo lah memasing. Duduk ontok-ontok kato eih

    ReplyDelete
  11. Hahaha jangan terkonang kek kampung tau kak ret, nanti makin sedih tak boleh beraya di kampung :')

    ReplyDelete
  12. bila pkp mmg smua terkenang kampung

    ReplyDelete
  13. Lagu ni kan, arwah mak saya selalu nyanyi. Ingatkan apa la, tokonang, tokonang. Tapi dia tak tau lirik, dia sambung dengan lalalala.. melodi dah sama. Hehe... sapa tak sedih wei, tak dapat balik..

    ReplyDelete
  14. Sedap muziknya tapi tak berapa nak faham liriknya.. hehehe..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.