TAMAT RIWAYAT SI IKAN UYUM - Ako Tetap Ako

TAMAT RIWAYAT SI IKAN UYUM

 


Selamat tinggal si pari-pari.
Eh eh.... ikan kaloi ooo ikan kaloi..
Ikan belaan uyum dah tamat riwayat.
Tetiba sekor-sekor pergi meninggalkan Uyum..


Ingatkan yang sekor ni dapat diselamatkan.
Tapi akhirnya ia pergi jua.
Tamat sudah riwayat si ikan Uyum.

Gara-gara terlebih makan sangat si ikan tu agak nya.
Tengok la air nya pun tetiba je dah bertukar warna.
Takpe la Uyum, nanti kita cari ikan baru lagi ye.

Nota Jemari: Baru berjinak-jinak nak bela ikan ...

21 comments:

  1. Sedih pulak tengok dari belakang si Uyum tenung ke bekas ikan tuuu huhuhu

    ReplyDelete
  2. Kena selalu tukar air agaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. air tu baru tkr gak...
      tp sbb terlebih campak makanan ikan dalam tu...

      Delete
  3. selalunya ikan mcm ni tak hidup lama kecuali di habitat asal. dh jaga makan air pun masih tak hidup lama

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ni saja buat uyum main2 gitu.. nak bela kucing memasing semua geli n penakut hahaha... so kita bela la ikan je...

      Delete
  4. Ala sedih pulak dia dok depan tu menatap ikan dia. Saya pun berapa kali dah bela ikan, hujung hujung mati juga dia selepas berbulan bulan lamanya. Ada yang kata kena guna aquarium besar sbb nak bagi keselesaan tak nak ikan stress dalam ruang yang sempit. Tapi sekarang malas dah nak membeli ikan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini pun saja2 test nak membela...
      cuba2 nasib gak...
      mula bela sekor je... pastu omak eh cari kan lagi satup partner..
      tu x beli akuarium besar2....

      Delete
  5. igt dulu AD msa bela ikan macam tu gak..semua mati..last last beli ikan puyu emas. Die punya warna cntik sket dari ikan puyu biasa, alhamdulillah hidup sampai sekarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok nnati nak try cari la..
      Ni pun saja test2 membela...

      Delete
  6. sayu pula tgk dia dok merenung ikan tu. bela ikan yg strong sket la uyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah kan.... nnt nk cari ikau paus la hahha:p

      Delete
  7. dari pengalaman saya sebagai breeder ikan laga kecil kecilan...
    kualiti air memang kena jaga huhu..

    jangan air klorin..kalau makanan byk sangat nnt air kotor..
    itu pengalaman saya la bela ikan..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betul... ni aritu terlebih bagi makanan dia..
      tu sebab air bertukar n ikan pun babai...

      Delete
  8. alahai...sian Uyum...sedih la tu ikan semua dah mati...takpe nanti mommy Ako belikan yang baru okey...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha... nampak gaya kena cecepat cari pengganti nya ni..

      Delete
  9. Budak-budak selalu bagi makan ikan cam bagi makan kucing. Sabar jelah

    ReplyDelete
  10. Tersentuh pula bila tengok reaksi Uyum begitu. Kesian dia.

    ReplyDelete
  11. alorr cian uyum..takpe, nanti cari ikan baru ekkkk

    ReplyDelete
  12. Anak saya menangis bila tengok ikannya mati dalam aquarium. Tak apa Uyum, nanti beli ikan baru ye.

    ReplyDelete
  13. Pun ada gak ke? Lepas ni srh bela kura-kura jee.. senang nak belaa...

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.