Nenas Comel Pembuka Selera - Ako Tetap Ako

Nenas Comel Pembuka Selera

 

Dapat nenas comel loteh. 
Mula plan nak makan begitu saja.
Cicah ngan asam kicap cili ke kan.
Tapi tup tup nenas tu jadi lauk tengahari tadi hehe.. 


Alhamdulilah terus dapat makan ketam masak lemak cili api.. Perghh memang bertambah-tambah la makan nya tadi tu.

Korang plak makan apa tadi?

Nota Jemari: Esok nak buat Miang Pla Pao

32 comments:

  1. Ingat buat pajeri nenas tadi, rupanya ketam masak cili api. Tapi itu lagi sedapppp! Ketamm pulakk tuuuu. Saya makan daging masak kicap aje tadi, habiskan daging korban harituu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahun ni x dapat daging korban huhu..
      ketam ni pun kebetulan beli semlm, mmg jadi lauk la hehhe

      Delete
  2. Replies
    1. tu la buah nya kecil je daun je merimbun besar hahaha

      Delete
  3. Nanas ini manis ke masam? Haha kebetulan petang tadi makan masakan bawal masam manis ada nanas.

    ReplyDelete
  4. Tudiaa...jarang tgok Aako share masakan kat blog ni...nampak sedap tu ha lauk ketam..terus teringin

    ReplyDelete
  5. Cute je nenas. Terus terasa nak beli nenas buat rojak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaa knret kurang sket nenas ni tp nasib yg ini x masam hehe

      Delete
  6. Sedapnya! Ratah ketam dulu. Nasi tolak tepi.

    ReplyDelete
  7. Comelnya nanas. Saya ingatkan pajeri nanas. Rupanya ketam masak lemak cili api campur nanas. Sodap ehhhhh..terliur terus

    ReplyDelete
  8. sedapnya..ketam masak lemak + nenas...manis je..

    ReplyDelete
  9. Alahai, betui2 comel la nenas tu . Bulat je . Manis tak ?

    ReplyDelete
  10. Sedapnyaaa kliatan :D. Kalo di rumah mama, nanas pun biasanya jadi tambahan lauk kayak gitu. Tapi karena aku tak pandai masak, asisten rumahpun belum mahir dengan masakan yang rumit, jadilah nenas biasanya kami makan gitu aja. Yang manis tapi, nenas madu kalo di sini sebut. Kalo yg masam, tak kuat laah :D.

    ReplyDelete
  11. Comeinya nenas. Masak lemak memang sedap. Saya biasa masak nenas ni, buat masak lemak ikan masin. Bertambah nasi. Hehe..

    ReplyDelete
  12. Sedapnya. Masak gini memang confirm menambah nambah kak Ret :)

    ReplyDelete
  13. halaaa sedap, alhamdulillah.
    kita masak kari daging tengah hari tadi, baru nak g makan malam ni.

    ReplyDelete
  14. Masak lemak nenas.. Memang sedap le.. Lawan pulak dengan sambal belacan. Perghh...

    ReplyDelete
  15. Wah.. Kak Ret masak ke ni? Sedap nampaknya

    ReplyDelete
  16. comel kontot2 jer hehee..padu lah! buat masak lemak cili api ketam dgn nenas ni kak ret..sedap!

    ReplyDelete
  17. buah yang paling aku suka nenas, diapain aja enak, dimakan langsung enak, dicampur ke dalam masakan atau dessert juga yummy ^^

    ReplyDelete
  18. Sedapnyaa.. lama x makan ketammm.. sedapnyaa.. siap masak lemak pulak tuuu

    ReplyDelete
  19. wahh. sedapnya nmpk ketam msk lemak cili api ni..

    ReplyDelete
  20. sedapnya.. masak lemak cili api

    ReplyDelete
  21. aduhhh..nenas kalo masuk dalam masak lemak, memang aummmmmm sangat rasa masakan tu!

    ReplyDelete
  22. Kecur air liur...

    Baru-baru ni saya keluar, nampak ada satu lori jual nanas ni. Tapi saya tak singgah. Dah sampai rumah baru menyesal tak turun beli hahaha

    ReplyDelete
  23. Adudu ada NENA's mmg vertambah makan dibuatnya

    ReplyDelete
  24. Sedapnya masak lemak ketam dengan nanas.. lama tak makan..

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.