PINGAT PERTAMA MALAYSIA OLIMPIK TOKYO 2020 - Ako Tetap Ako

PINGAT PERTAMA MALAYSIA OLIMPIK TOKYO 2020

WOW!!!! Tahniah bergu badminton lelaki Soh Wooi Yik dan Aaron Chi!!!
Walaupun dapat GANGSA ibarat macam kita dapat EMAS gitu!!
Bergegar satu rumah dok jerit hahaha...
Caya laa!!


KUALA LUMPUR: Skuad badminton memastikan mereka tidak pulang tangan kosong selepas beregu negara, Aaron Chia-Soh Wooi Yik merangkul pingat gangsa dalam acara beregu lelaki di Sukan Olimpik 2002, sebentar tadi.

Gangsa yang menjadi pingat pertama buat kontinjen negara pada temasya kali ini diraih selepas mereka menumbangkan gandingan dari Indonesia, Mohammad Ahsan-Hendra Setiawan 17-21, 21-17, 21-14 pada penentuan pingat.

Ini menyaksikan beregu nombor sembilan dunia itu berjaya membalas dendam atas kekalahan 16-21, 19-21 di tangan lawan sama pada aksi peringkat kumpulan sebelum ini.

Malah, Mohammad Ahsan-Hendra Setiawan adalah pasangan dari Indonesia yang kedua menjadi 'mangsa' beregu negara pada temasya kali ini selepas mereka menumbangkan Kevin Sanjaya Sukamuljo-Marcus Fernaldi Gideon di suku akhir.

Apapun, pingat gangsa buat beregu negara itu sememangnya satu pencapaian yang amat membanggakan apatah lagi ini adalah penampilan pertama mereka pada temasya berprestij itu.

Malah, kejayaan menumbangkan Kevin Sanjaya Sukamuljo-Marcus Fernaldi Gideon yang juga beregu nombor satu dunia sebelum ini juga boleh dianggap bagaikan 'pingat emas' untuk mereka.

sumber : https://www.bharian.com.my/sukan/raket/2021/07/845620/olimpik-malaysia-raih-gangsa-beregu-badminton

Nota Jemari: Esok kita nanti kan penerjun negara Nur Dhabitah Sabri pula jam 2 petang

14 comments:

  1. Haah tengok tadi. Sengit juga.

    ReplyDelete
  2. tengok penentuan gangsa pun feel macam dapat emas...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Malaysia boleh. Ada penampakan wakil Melaka di situ.. #doneclaim 😆

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah . Tahniah team malaysia . Haihh kita yg kat malaysia ni berpeluh jugak tengok diorang main .

    ReplyDelete
  5. Tahniah team badminton. Usaha keras membuahkan hasil. Ganbatte Malaysia! 💪

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. Tahniah team badminton negara..

    ReplyDelete
  7. syu x tgk olimpik. tp tau jgk psl ni sbb ramai yg dok share kan.

    ReplyDelete
  8. hebatt team badminton nii.. terbaikk! :)

    ReplyDelete
  9. Betul KakRet, macam dapat emas betul. Berdebar tengok game semalam. Rasa macam nak terikut nangis pulak masa dorang nangis tu. Adududu...
    Tahniah Soh Wooi Yik dan Aaron Chi berjaya dapat 1st medal untuk Malaysia.

    ReplyDelete
  10. Yasss..kami pun menjerit jerittt....terlompat lompat bila markah dah 19, 20 tuuuu...Rasa macam sendiri menang dalam tuuuu..HAHAHAHAH.. Yes, petang ni Dhabitah Basikal Aziul Hasni 4 Ogos nanti...tak sabar pulak kitaaaa..

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah, tahniah pasangan beregu negara..

    ReplyDelete
  12. alhamdulillah. Ada gak medal untuk di bawak pulang.

    ReplyDelete
  13. Haritu tengok gak, memang sakan bersorakkk bila dapat jugak pingat walaupun tempat ketiga. Next olimpik boleh perbaiki lagi.

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging .
For any inquiries, email: anakomak6@gmail.com

Powered by Blogger.